עמותת "איכות בשיקום" השיקה לאחרונה את מוקד הסיוע בשפה הרוסית, שמטרתו לסייע לבני משפחה של מתמודדי נפש החיים עם בן משפחה שסובל ממגבלה נפשית. מוקד הסיוע בשפה העברית הוקם לפני שנה ונתן מענה נרחב לבני משפחה של מתמודדי נפש מכל הארץ.

ילנה נפתלייב, עובדת סוציאלית במרכז יה"ל (ייעוץ והכוונה למשפחות) של העמותה בראשון לציון, מציינת: "30 אחוזים מהפניות שהגיעו למוקד הסיוע היו מדוברי רוסית, שהעידו על הצורך במתן מענה בשפה הרוסית. המוקד ברוסית מאויש על ידי אמהות למתמודדי נפש או בנות זוגם, אשר מכירות מקרוב את ההתמודדות המשפחתית סביב הבעיה הנפשית ועברו הכשרה לסייע לאחרים".

הפעלת המוקד תאפשר להרחיב את שעות המענה, מעבר לשעות הפעילות של מרכזי יה"ל שמפעילה עמותת "איכות בשיקום", ויספק אפשרות להתייעץ, לקבל תמיכה רגשית ולקבל מידע והכוונה בזמן אמת בנוגע לזכויות.

המוקד יפעל בימי חול בלבד, בין השעות 18:00־22:00 בטלפון 03-9559596, והמענה הינו ללא תשלום. עמותת "איכות בשיקום" שמה את הדגש על מקומה המרכזי של המשפחה בתהליך שיקום החיים האישיים והמשפחתיים לצד ההתמודדות עם המחלה. פעילות העמותה מתקיימת בארבעה מרכזי יה"ל בערים ראשון לציון, חדרה, כפר סבא ואשדוד, וגם בשלוחות הפועלות בערים נוספות. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.