פרויקט "אופק רחב" יוצא לדרך: משרד הביטחון חתם על ההסכם עם חברת 'שיכון ובינוי' להקמת המחנה הרב-חילי הגדול הבא של צה"ל ובו הבקו״ם החדש, סמוך לרמלה. מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר, וחברת שיכון ובינוי, בהובלת המנכ"ל תמיר כהן, חתמו על הסכם הזיכיון להקמת מחנה 'אופק רחב'. ההסכם עם הזכיין כולל מימון, תכנון, הקמה ותפעול של הבסיס לתקופה של 25 שנים. 

מחנה 'אופק רחב', יוקם בניהול של מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, בסמוך למפקדת פיקוד העורף ברמלה וישתרע על שטח של 360 דונמים. הוא יהווה את המחנה הרב-זרועי הגדול והמרכזי של צה"ל ויאכלס בתוכו, בין השאר, את לשכת הגיוס ושרשרת החיול (בקו"ם) החדשים, את מפקדת זרוע היבשה, את החילות והיחידות של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ושל אגף כוח-האדם, ומרכז רפואי מתקדם.

המחנה ייבנה בטכנולוגיה ירוקה וחכמה שתוביל להתייעלות ולחיסכון וסביבו יפותחו תשתיות תחבורה ציבורית חדשות. הבסיס החדש מתוכנן לקלוט כ-9,000 משרתים ולתת שירות לכ-5,000 מבקרים מדי יום והוא מקודם על ידי מנהל המעבר דרומה במשרד הביטחון בשיתוף עם אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה של צה"ל.

מחנה 'אופק רחב' ברמלה (צילום:  קבוצת 'בראשית - אופק רחב' בבעלות שיכון ובינוי)
מחנה 'אופק רחב' ברמלה (צילום: קבוצת 'בראשית - אופק רחב' בבעלות שיכון ובינוי)

הקמתו של המחנה ברמלה תייצר הזדמנויות לשיתוף פעולה עם העירייה ורשויות נוספות, לטובת מינוף התשתיות האזרחיות ופיתוח המרחב. מעבר היחידות למחנה 'אופק רחב' יביא לפינויים של כ-850 דונמים באזורי ביקוש במרכז הארץ: תל השומר, רמת גן, קסטינה וצריפין ויאפשר הקמה של כ-30 אלף יחידות דיור ומאות אלפי מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה.

מנכ"ל משרד הביטחון: "פרויקט 'אופק רחב' שיוצא היום לדרך, יחזק את הפריסה העתידית של צה"ל לעשורים קדימה. המחנה הרב-זרועי החדש יאפשר את השלמת פינוי מחנות תל השומר וצריפין, לטובת הקמת אלפי יחידות דיור ומאות אלפי מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. זהו פרויקט חדשני ורחב היקף שיתאים את צה"ל לאתגרי העתיד ויביא לתנופת בנייה ופיתוח בעיר רמלה ובסביבתה". 

מנכ״ל שיכון ובינוי, תמיר כהן: "מדובר בפרוייקט לאומי חשוב שיתרום לכלכלה ולחברה בישראל. שיכון ובינוי רואה בפרוייקט הלאומי של העתקת בסיסי צה״ל מהמרכז כאחד המהלכים החברתיים החשובים ביותר בשנים האחרונות. הניסיון האדיר של שיכון ובינוי בבניית ובהפעלת פרוייקטים לאומיים מורכבים הוא נכס ייחודי המאפשר לה לזכות בפרוייקטים מסוג זה".