חברת נת"ע הודיעה היום (שלישי) כי הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יחל ביום ראשון הקרוב את שלב הבדיקה האחרון (שלב 7) טרם ההפעלה המסחרית. במסגרת שלב זה תעביר נת"ע את מתקני הרכבת לידי חברת "תבל" שתפעיל את הרכבת. 

העיכובים שהיו עד כה נגרמו בשל אי סינכרון בין המערכת החשמלית למערכת האיתות של הרכבת הקלה. ההערכות הן שבשלב הראשון התדירות לא תהיה גבוהה והיא תעלה עם הזמן. בנוסף, על פי ההערכות הרכבת תפתח לציבור בחודש יוני, כאשר השלב הסופי של הבדיקות לפני ההפעלה יסתיים במהלך מאי.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

למעשה, "שלב 7" הינו שלב העברת המקל לידי המפעילה חברת "תבל", ובו נבחנת הפעלה מלאה של כלל מכלולי הרכבת. השלב האמור עתיד להסתיים במהלך מאי, ובסופו יעניק משרד התחבורה את רישיון ההפעלה לרכבת הקלה. מועד הפתיחה הרשמי לנסיעה המסחרית יתואם מול משרד התחבורה. הקו האדום, הדנקל, יחבר את פ"ת לבת ים דרך בני ברק רמת גן ותל אביב, לאורך 24 ק"מ ו-34 תחנות. 10 מהן תת-קרקעיות.

מנכ"ל נת"ע חיים גליק, מסר: "שלב 7 הוא השלב האחרון בדרך המפרכת שעברה נת"ע ביחד עם תושבי גוש דן. אני נרגש לבשר, כי העתיד התחבורתי למיליוני נוסעים בישראל כבר נמצא ממש מעבר לפינה, והכל כבר מוכן כפי שניתן לראות לאורך המסילה. אני חש גאווה אדירה, על המתנה הנאה למדינתנו, בשנתה ה-75".