שר הביטחון לשעבר ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, התראיין היום (שלישי) בחדשות 13 והתייחס להודעת רה"מ נתניהו לעצור את החקיקה על הרפורמה המשפטית, וכן להידברות אצל נשיא המדינה הרצוג.

נכנע למחאות? כך מסקרים בעולם את עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית
שפל דרמטי לליכוד, גנץ גובר על נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה | סקר

"המחאה הייתה משמעותית וחשובה לעצירת החקיקה", הבהיר גנץ בפתח דבריו, "אני פחות רוצה לראות צד של מנצחים וצד של מנוצחים, הציבור למד שהוא צריך להשמיע את קולו. האלטרנטיבה שיכלה להיות פה אילולא עצירת החקיקה השבוע זה שההפיכה המשטרית הייתה מקבלת חותמת ועוברת, ולמעשה תגיע להכרעתו של בית המשפט העליון". 

גנץ בהפגנה נגד הרפורמה מול הכנסת (צילום:  אריק מרמור פלאש 90)
גנץ בהפגנה נגד הרפורמה מול הכנסת (צילום: אריק מרמור פלאש 90)

"אנחנו לא מוכנים להתפשר על הדמוקרטיה הישראלית", הוסיף, "אם נתניהו ירמה במו"מ הוא לא ירמה אותי אלא את כל המדינה. טוב שהוא עצר את החקיקה, והוא צריך להחזיר את גלנט לתפקידו. מדינת ישראל נמצאת לפני אתגרים חשובים ואסור היה לפטר את שר הביטחון".

לאחר מכן אמר גנץ כי "בהידברות אנחנו לא מוכנים לקבל פוליטיזציה של מערכת המשפט, רוצים לראות את 'חוק יסוד: החקיקה', וביקורת שיפוטית. הציבור מבין שצריך להגיע להסכמות למען כל מדינת ישראל. אני מאמין שהציבור הליברלי הבין שהוא צריך להשמיע את קולו בצורה מעשית, מרבית הציבור חושב שצריך להגיע להסכמות נכונות". לסיום נשאל גנץ האם ייכנס לממשלה והבהיר: "אני לא אכנס לממשלה נקודה".