אף על פי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם צווים להפחתת המס על בנזין מחיר הדלק נותר היום (חמישי) ללא שינוי והוא עומד על 6.81 שקלים לליטר בנזין 96 אוקטן בתדלוק עצמי, זאת למרות שסמוטריץ' כאמור חתם אמש על צו להפחתה נוספת של המס על הבנזין ב-10 אגורות לליטר.

בשורה לנהגים: המס על הבנזין לליטר צפוי לרדת בזמן הקרוב

משרד האנרגיה והתשתיות הודיע אתמול, כי בשל עליית מחיר הדלק באגן הים התיכון, מחירו לצרכן לא ישתנה. מחיר הדלק באגן הים התיכון עלה ב-7.07% לעומת החודש שעבר, אך העלייה קוזזה בשל התחזקות שער השקל ב-2.54% לעומת הדולר והפחתת מס הבלו.

כזכור, סמוטריץ' פרסם צווים להפחתת המס על בזנין ב-10 אגורות נוספות לליטר. הצווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך החודש הבא יחול על בנזין מס קניה ומס בלו בשיעור של 2,815.8 אגורות לאלף ליטר, שמהווים כ-10 אגורות לליטר פחות משיעור המס שחל במהלך חודש מרץ אשתקד. בעקבות החלטתו של סמוטריץ, המס על ליטר בנזין 95 אוקטן יעמוד עד סוף אפריל על 2.80 שקל לליטר בנזין 95 אוקטן והוא מהווה 41% ממחירו וזאת, ללא מס ערך מוסף.

שר האוצר מסר בתגובה: ״מיד עם כניסתי לתפקיד, הצבתי את המאבק ביוקר המחיה כאחד מהיעדים המרכזיים שלנו במשרד האוצר. הפחתת המס היא צעד אחד מתוך צעדים רבים נוספים שנקטתי ואנקוט במאבק ביוקר המחיה. המאבק הזה משותף לכולנו והדבר היחיד שעומד לנגד עיני הוא אזרחי ישראל ורווחתם".