יממה שנייה ברציפות: עשרות צעירים, חלקם רעולי פנים, השליכו הערב (רביעי) אבנים וזיקוקים לעבר שוטרים במסגד אל-אקצא. בשלב מסוים הם אף ניסו לסגור את דלתות המקום, תרחיש שאירע גם אתמול. 

במהלך ערב החג: שתי רקטות נורו אל עוטף עזה; אין נפגעים או נזק
תשע רקטות שוגרו, אחת פגעה במפעל בשדרות; צה"ל תקף בעזה בתגובה

כוחות המשטרה מנעו מהמתפרעים לנעול את המסגד, וסייעו למתפללים במקום לצאת מהמקום. המתפרעים קראו קריאות הסתה, ובנוסף ליידוי האבנים והזיקוקים, השליכו לעבר השוטרים גם חפצים נוספים שהיו במקום. 

בתוך כך, הפרת סדר אירעה במהלך מחאה שהתקיימה באום אל פאחם. אבנים הושלכו לעבר שוטרים לכיוון ציר 65. הכוחות פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים. בנוסף, כוח בילוש שפעל במקום הותקף, מה שאילץ את אחד השוטרים לבצע ירי באוויר. 

התפרעות במתחם הר הבית (צילום: דוברות המשטרה)
התפרעות במתחם הר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

כאמור, אירועים דומים אירעו במקום גם בליל אמש. עשרות צעירים רעולי פנים התבצרו במסגד אל-אקצא כשבידיהם זיקוקים, מקלות ואבנים. בנוסף, הצעירים החלו בקריאות הסתה ובקריאות להתפרעות, ונעלו את דלתות המסגד מבפנים עם מכשולים וביצורים בפתחים. לאחר ניסיונות רבים וממושכים של כוחות הביטחון להוציאם החוצה, נאלצו כוחות המשטרה להיכנס למתחם. במהלך כניסת הכוחות, אירעו עימותים קשים, כשהצעירים משליכים אבנים ויורים זיקוקים לעבר השוטרים, במהלכם נפצע שוטר באורח קל.