אלסנדרו פאריני בן ה-35 מאיטליה, עורך דין רומאי שהגיע לחופשת פסחא בישראל, הוא התייר האיטלקי שנרצח אמש (שישי) בפיגוע הדריסה בטיילת בתל אביב. מלבד פאריני, שלושה תיירים נוספים נפצעו באורח בינוני, וארבעה אחרים נפצעו קל.

אביו של אלסנדרו, אנזו, שוחח עם ערוץ התקשורת האיטלקי "al Messaggero" ואמר: "זה לא יכול להיות, הוא רק הגיע לשם בבוקר". פאריני, מלבד עבודתו כעורך דין צעיר ומצליח המתמחה במשפט מנהלי, היה גם חובב טיולים גדול. הוא טייל בירדן והגיע עם מספר חברים לישראל.

ראש ממשלת איטליה, ג'ורג'יה מלוני, הביעה הזדהות עם ישראל בעקבות הפיגוע, אשר כינתה "המתקפה הפחדנית", ואמרה: "צער עמוק ותנחומים על מותו של אחד מאזרחינו, אלסנדרו פאריני, בפיגוע שהתרחש בתל אביב. תנחומים למשפחתו של הקורבן, לפצועים וסולידריות עם מדינת ישראל על הפיגוע הפחדני שפגע בו". מלוני אמרה שממשלתה הייתה בקשר עם הרשויות הישראליות בנוגע לקורבנות הפצועים, שחלקם גם אזרחים איטלקים.

סגן ראש ממשלת איטליה, אנטוניו טאג'אני, המכהן כשר החוץ, גינה את הפיגוע בתל אביב ואמר כי המשרד עובד עם הרשויות הישראליות בנושא. מחלקת המדינה האמריקאית גם פרסמה גינוי לפיגוע בתל אביב על ידי סגן הדובר הראשי, ודנט פאטל, שאמר כי ארה"ב "עומדת לצד הממשלה ועם ישראל".

מנהל המשרד בו עבד פאריני, ספד לו בריאיון לתקשורת המקומית: "אלסנדרו היה ילד מקסים ואיש מקצוע מבריק ומחויב". חבריו שהיו איתו בעת שנרצח הוסיפו: "הלכנו על שפת הים, כשפתאום הופיעה המכונית. המחבל רץ אלינו ולחברים שלנו. פאריני נפל ארצה והתחיל לדמם מהראש".

פקד י' שהשתתף בנטרול המחבל בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

מחקירת המקרה עלה כי המחבל נסע מצפון לדרום סמוך לטיילת צ'רלס קלור, עלה על המדרכה ופגע בתיירים שהיו במקום. המחבל המשיך לנסוע על שביל האופניים, קצין המשטרה שלא היה בתפקיד ושהה באותם הרגעים בתחנת דלק סמוכה הגיע למקום יחד עם פקחים, וחשבו תחילה שמדובר בתאונה לאחר שהוא התהפך עם רכבו. עם זאת, כשזיהו שהדורס מנסה להגיע לנשק שהיה ברשותו - הם ירו וחיסלו אותו.

המחבל שביצע את הפיגוע הוא יוסף אבו גאבר, תושב כפר קאסם בן 45. בעקבות האירוע, והפיגוע הקודם לו באותו הבוקר, הנחה אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו לגייס את כל פלוגות מג"ב במילואים, וכוחות נוספים לצה"ל.