בכפר קאסם גינו את הפיגוע הרצחני שאירע בתל אביב והבהירו כי :"זו לא דרכם של תושבי המקום". זאת, משום שמספר שעות לאחר הפיגוע, אותר המחבל - יוסף אבו ג'אבר, בן 44 ותושב כפר קאסם.

ראש עיריית כפר קאסם, עו״ד עאדל בדיר, מסר: "אנו מגנים בתוקף את פיגוע הדריסה הקשה אשר התרחש הלילה, שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוג, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו מוקיעים כל פגיעה בחיי חפים מפשע וקוראים לסובלנות מכל הצדדים. זו לא דרכם של תושבי כפר קאסם. העיר היתה ונותרה מקום לחיים משותפים ורדיפת שלום".

אבו ג׳אבר, החשוד בביצוע פיגוע הדריסה בתל אביב, עבד בעברו בניקיון בבית ספר בקרית אונו. מעיריית קריית אונו נמסר כי "המפגע לא עבד בקריית אונו מזה כשנה וחצי וכי לא הועסק בשום מועד באופן ישיר על ידי עיריית קריית אונו, אלא באמצעות חברת כ"א. אנו משתתפים בצער משפחת הקורבן ומאחלים החלמה מלאה לפצועים וביחד עם תושבי העיר מייחלים ומתפללים שישוב השקט לארצנו".

כוחות הביטחון עוד פועלים לבדיקת מספר התבטאויות שלו מהעבר בעד דעאש וגיוס לשורותיו, אולם הוא ללא רקע ביטחוני קודם. זיהוי המחבל הסתמך על טביעות אצבע שנמצאו בזירת הפיגוע - והשוואתם למאגרים המשטרתיים.

גם חבר הכנסת מנסור עבאס הגיב לאירוע הקשה, וכתב ברשתות החברתיות: "במיוחד ברגעים קשים אלה, חשוב לי להדגיש כפי שהדגשתי פעמים רבות בעבר - בנוגע לפיגוע בתל אביב, זו לא דרכה של החברה הערבית והאזרחים הערבים בישראל. ההנהגה הערבית ובראשה רע״מ והתנועה האסלאמית, לא תקבל בשום צורה שימוש באלימות נגד כל אזרח ללא הבדל דת או גזע או לאום".