הלווייתן של מאיה ורינה די ז"ל בנות ה-15 וה-20 מהיישוב אפרת שנרצחו בפיגוע סמוך לצומת חמרה שבבקעת הירדן ביום שישי האחרון, התקיימה היום (ראשון) בבית העלמין בכפר עציון.

שתי אחיות מאפרת נרצחו בפיגוע ירי בבקעה, אמן נפצעה אנוש

הלוויה של הנרצחות בפיגוע בבקעת הירדן (צילום: יואב דודקביץ/TPS)
הלוויה של הנרצחות בפיגוע בבקעת הירדן (צילום: יואב דודקביץ/TPS)

אביהן של האחיות, לאו די, ספד בדמעות: "איך אסביר לאשתי מה קרה לשתי המתנות היקרות שלה, כשתקום מהקומה? העם היהודי הוכיח היום הוא עם אחד. משפחה שקטה אחת הרוסה, וכל העם כואב. אין שום הוכחה גדולה יותר לאחדות שלנו, עם ישראל חי".

לאחר מכן אמר על מאיה כי "רצית להירשם לעוד שנה בשירות הלאומי כדי לעשות שינוי גדול. היית מלאך בחייך ועכשיו לנצח תישארי מלאך". לאחר מכן ספד לרינה, "היית תלמידה כל כך טובה, חברה כל כך טובה ומדריכה כל כך נאהבת. רצית להתגייס לצבא ולשרת במודיעין - לטייל בעולם, ועכשיו את עולה לגן עדן".

הלווית האחיות שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן  (צילום: מאיר אליפור/TPS)
הלווית האחיות שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן (צילום: מאיר אליפור/TPS)

אחרי אביה, האחות הצעירה ספדה למאיה בדמעות: "היית כל העולם בשבילי, מישהי להתייעץ, לפרוק, לכעוס עליה, בידיעה שתסלחי לי על הכל. עברנו הכל יחד, עשינו הכל יחד. ידענו מה להגיד אחת לשנייה כשהיינו עצובות. היית גאה בי ברמות - היית האחות הגדולה הכי טובה. היית יודעת מה לעשות עם כל בעיה שהייתה לי, היית מרימה אליי טלפון מיד. לא היינו רק אחיות אלא החברות הכי טובות".

אחות אחרת אמרה על רינה: "הבטחתי לך שאשמור עלייך ואני מצטערת שלא הגשמתי את ההבטחה שלי. הייתי עושה הכול כדי להיות שם ברכב במקומך. לא מצליחה לחשוב מה עשית שם באותן שניות של כאב ולא הייתי שם כדי להציל אותך. עזרת לי ברגעים הכי קשים ובשינויים הכי קשים בחיי, כל הזמן אמרת לי 'אני רוצה להיות כמוך כשאגדל'. אני רוצה להיות אדם יותר טוב בשבילך".

הנשיא לשעבר ריבלין מנחם את בני המשפחה (צילום: יואב דודקביץ/TPS)
הנשיא לשעבר ריבלין מנחם את בני המשפחה (צילום: יואב דודקביץ/TPS)

כמו כן, ספדה אחות נוספת בבכי: "אתן תהיו איתי תמיד, אתן מלוות אותי כל חיי". היא פנתה לאחות רינה ואמרה: "לא יכולה לדמיין את הרגעים האלה בשבילך. בתור אחותך הגדולה הייתי אמורה להגן עלייך מהכל. הייתי מקבלת את כל הכדורים במקומך - אז עכשיו אני צריכה שתגני עליי ותהיי שם בשבילי. תמיד אמרת שאת רוצה להיות יותר דומה לי - אבל לא, אני רוצה להיות יותר דומה לך".

החברות מאפרת מתכנסות לפני ההלוויה של הנרצחות בפיגוע בבקעת הירדן (צילום: TPS)
החברות מאפרת מתכנסות לפני ההלוויה של הנרצחות בפיגוע בבקעת הירדן (צילום: TPS)

בפיגוע נפצעה באורח אנוש גם אימן לאה, שפונתה באמצעות מסוק מד"א לבית החולים "הדסה עין כרם". האם סובלת מחבלה רב מערכתית ועדיין נשקפת סכנה לחייה.

בהתחלה האירוע נראה כתאונת דרכים קטלנית - אולם בהמשך הכוחות שהגיעו למקום הבחינו בסימני ירי על הרכב עצמו. על פי ההערכות, ראשיתו של הפיגוע כאשר רכב פלסטיני התנגש ככל הנראה במכוון ברכב הישראלי, וברגע שפגע בהן והן סטו מהכביש - הוא ירד מהרכב, ירה בהן ולאחר מכן נמלט, כאשר רכבו נותר במקום. במקום אותרו 22 תרמילים, אשר נורו ככל הנראה מנשק מסוג קלאץ'.