ברקע המתיחות הביטחונית ברחבי הארץ, נתניהו שוחח היום (ראשון) עם ראשי רשויות בדרום וגם בצפון, אלא שזמן קצר לאחר מכן הודיע ראש המועצה האזורית מטה אשר שבגליל המערבי, שספגה פגיעות במטח הרקטות האחרון, כי הוא לא נכלל בשיחה. אליו, הצטרף ראש המועצה המקומית מטולה, שספגה שלוש רקטות במטח אחד, והודיע כי לא קיבל את הטלפון המיוחל מראש הממשלה.

ציוץ של בני גנץ בטוויטר הוביל להבנה כי שיחת ראש הממשלה לא כללה מספר ראשי רשויות מהצפון, שגילו על השיחה לאחר הפרסומים. ״בסוף השבוע עליתי לצפון לחזק את התושבים - נפגשתי גם עם שלושה ראשי רשויות שתושביהן ספגו רקטות", סיפר גנץ. "היום גיליתי שראש הממשלה קיים שיח עם ראשי רשויות בצפון והדיר אותם ממנו. זה מעציב, אבל זה גם מסוכן. הרקטות שמשגרים אויבינו לא מבחינות בין ימין או שמאל, בין אזרח שראש המועצה שלו נפגש איתי או לא". 

הוא הוסיף: "כמו במקרה של השארת גלנט כשר ביטחון על תנאי שמכרסמת בעוצמתנו, גם בנושא החוסן האזרחי - אין לנו פריבילגיה לעשות פוליטיקה מביטחון. נתניהו, זה יגמר באסון״.

גבי נעמן, בני גנץ, משה דוידוביץ (צילום: דוברות מטה אשר)
גבי נעמן, בני גנץ, משה דוידוביץ (צילום: דוברות מטה אשר)

ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות, משה דוידוביץ, סיפר: "נדהמתי ללמוד מהתקשורת כי ראש הממשלה בנימין נתניהו 'שוחח' עם ראשי הרשויות מהצפון ואף הודיע כי יאיץ את תכנית מיגון הצפון. כמי שעומד בראש פורום רשויות קו העימות ונלחם ללא הפסקה על מנת להעביר את הכספים של תכנית מגן הצפון ומיגון הצפון, לא קיבלתי ולו שיחת טלפון אחת, כך גם חלק מחבריי ראשי הרשויות הנמצאים בסמוך לקו הגבול ושבתחומם נפלו הטילים".

הוא הדגיש: "מה שחשוב עבורי אינה שיחת הטלפון, אלא טיפול מידי בהעברת התקציבים למיגון תושבי קו העימות. הם הנפגעים העיקריים ועליהם צריך להגן! אני קורא כבר חודשים ארוכים לממשלת ישראל להתעשת ולהבין כי חיי אדם מוטלים על הכף".

גבי נעמן, בני גנץ, משה דוידוביץ (צילום: רותם גולן)
גבי נעמן, בני גנץ, משה דוידוביץ (צילום: רותם גולן)

גם ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, איש ליכוד התומך בנתניהו, לא קיבל שיחה מראש הממשלה לאחר מטחי הטילים. מטעמו, נמסר: "אני מניח שמי שהסדיר את השיחה עם ראש הממשלה לא פעל נכון. לא הוזמנתי לשיחה לצערי, ואני לא קושר את זה למפגש עם גנץ. כך אני סבור כי הרי אני תומך בנתניהו והוא תמיד עזר וסייע לשלומי".

כמוהו, גם  היו גם ראש עיריית מטולה, דוד אזולאי, לא הוזמן לשיחה עם ראש הממשלה. "מה שחשוב בעיני זה בטחון המדינה ואי הפקרת תושבי הצפון לאיום חיזבאללה", סיפר. "השיחה בעיני היא מינורית והלוואי ומדינת ישראל תשכיל להבין כי חיזבאללה הוא הכתובת, ולא ארגון חמאס - שהוא רק השליח. תושבי מטולה והצפון הרבה יותר חשובים משיחה כזו או אחרת".