יממה לאחר שבנותיו נטמנו זו לצד זו, ושעות בודדות לאחר שנקבע מותה של רעייתו לוסי, מכנס הערב (שני) ליאו די, אביהן של מאיה ורינה די שנרצחו בפיגוע סמוך לצומת חמרה שבבקעת הירדן ביום שישי האחרון, מסיבת עיתונאים. די מוסר את הצהרה בבניין המועצה המקומית אפרת, שם מתגוררת המשפחה.

שתי אחיות מאפרת נרצחו בפיגוע ירי בבקעה, אמן נפצעה אנוש
מאיה ורינה שנרצחו בפיגוע בבקעה הובאו למנוחות; אביהן ספד: "איך אסביר ללוסי מה קרה?"

"אני אבא של חמישה ילדים יפים. קיבלתי שיחה מאחותי, שאמרה לי שהייתה תקיפה, ושאלה האם אנחנו בסדר, צלצלתי לבנותיי ואשתי ולא הייתה תשובה", שיחזר בפתח דבריו. 

מאיה ורינה די ז\'\'ל (מימין לשמאל) שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן (צילום: ללא קרדיט)
מאיה ורינה די ז\'\'ל (מימין לשמאל) שנרצחו בפיגוע בבקעת הירדן (צילום: ללא קרדיט)

הוא סיפר על רגעי החרדה: "קיבלתי תמונות עם מזוודות שעליהן ראיתי דם, הבנתי שהמזוודות הן שלנו. נסעתי לכיוון של המכונית במהירות, רציתי להיות עם לוסי בביה"ח, אבל ניסיתי קודם כל לקבל זיהוי וודאי של המשפחה שלי. ביקשתי לקבל את תעודות הזהות. ממשפחה של שבעה הפכנו למשפחה של ארבעה.

זירת הפיגוע בבקעת הירדן (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
זירת הפיגוע בבקעת הירדן (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

אב המשפחה התייחס לטענות כלפי המתנחלים: "ישראל זה דבר טוב, רוע זה רע. תקשורת, תראו לי את הצבעים האמיתיים שלכם. תתעוררו, האם רצח של חפים מפשע מקדם משהו? דגל ישראל מסמל את הטוב בתרבות היהודית, הגיע הזמן להסתכל על ישראל באור אחר. בהתחלה הבאנו לכם תורה, עכשיו הבאנו לכם מדינה. ישראל זו מדינת סטארט אפ, תתמכו בישראל, ובמטרה שלה, כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר. תשתפו את דגל ישראל, ותפיצו את הקריאה".

עוד הוסיף: "שלושת הדתות מלמדות אותנו שאנו יכולים לבחור בטוב, על מנת להפוך את העולם למקום טוב יותר. אם אתם חושבים שזה היה רע לקטוע חיים של שלוש חפות מפשע, אז תשתפו תמונה שלכם עם דגל ישראל ברשתות החברתיות. הטרוריסטים - לכם יש ילדים? אתם מבלים זמן עם הילדים שלכם? אתם רוע מוחלט".

"אנחנו יכולים לבחור בין טוב לרע. אנחנו יכולים לזהות בין טוב לרע. אני שוב קורא לכם לפרסם את דגל ישראל ברשתות החברתיות, ותשתפו אותו עם חבריכם. הדגל שלנו מוסר את המסר היום כי הטרור הוא לא לגיטימי, טרור הוא תמיד רע", הוסיף. 

היישוב אפרת מלווה את משפחת די. באדיבות מאיר אליפור/TPS

מותה של האם כאמור, נקבע מוקדם יותר היום, לאחר מאבק שהתנהל על חייה מאז הפיגוע. מבית החולים הדסה נמסר: "צוות השירות הסוציאלי בהדסה יחד עם הנהלת המועצה המקומית אפרת וגורמי הרווחה של המועצה, מלווים את המשפחה בשעותיה הקשות. בני המשפחה הודו בחום לצוות בהדסה אשר עשה ככל הניתן ובכל דרך על מנת להציל את לוסי ולא ויתר עד לרגעיה האחרונים. למרות הצער והשבר הגדול, החליטה המשפחה לתרום את איבריה של לוסי על מנת להציל חיים אחרים. המרכז הרפואי הדסה משתתף בצערה הגדול של המשפחה".

אתמול התקיימה הלוויתן של האחיות בנות ה-15 וה-20 בבית העלמין בכפר עציון. האב ספד לבנותיו בדמעות: "איך אסביר לאשתי מה קרה לשתי המתנות היקרות שלה, כשתקום מהקומה? העם היהודי הוכיח היום שהוא עם אחד. משפחה שקטה אחת הרוסה, וכל העם כואב. אין שום הוכחה גדולה יותר לאחדות שלנו, עם ישראל חי".