ראש עיריית אילת אלי לנקרי מתח הערב (חמישי) ביקורת על ההזנחה המתמשכת של תשתיות הדרום, שלדבריו גבתה את חייהם של מעיין וסהר עשור שנהרגו לאחר שרכבם נסחף בשיטפון בכביש הערבה. "כבר מזמן היה צריך להשלים את שידרוג כביש הערבה", אמר. "במקום שבו יש נחל, צריך לבנות גשר".

ההרוגים בשיטפונות בדרום: האחים מעיין וסהר עשור ז"ל, תושבי טבריה
אב האחים שנהרגו בשיטפון: "נקלעו לסיטואציה, זה מה שרצה הגורל האכזר"
בתום מאמצי החילוץ: אותרו גופות שני הנעדרים בשיטפונות באזור צומת ציחור

לנקרי האיץ בממשלה לממש תוכניות שהוצעו בעבר לחיבור העיר הדרומית לשאר הארץ. "שמענו לאחרונה הצהרות של ראש הממשלה, שרת התחבורה ושר האוצר על בניית רכבת מהירה לאילת", אמר. "הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים. לצערי, כשאני מסתכל על תקציב המדינה ומשרד התחבורה אני לא רואה את הפתרון".

שיטפונות בכביש 90 מנחל פארן (צילום: שי ידאל אל פורת)
שיטפונות בכביש 90 מנחל פארן (צילום: שי ידאל אל פורת)

"לא ראיתי אזכור של העיר אילת או הערבה וזה מצער אותי. הממשלה חייבת להתעורר ולתת מענה. הגיע הזמן לחבר את אילת בצורה מהירה ובטוחה. כביש 90 גובה יותר מדי קורבנות, צריך לשים לזה קץ. העיר חיה מתיירות והכלכלה יכולה לפרוח מרכבת וכביש מהיר. זה מה שאני מצפה שהממשלה תעשה ואני מקווה שההבטחות ימומשו, זה מה שצריך לעשות".

סגירת הכבישים הממושכת שהתקיימה בעקבות השיטפונות הקשים הטילה מצור על אילת, ועיכבה אלפי נופשים שהיו בדרכם חזרה מחופשה בעיר. "אם לא היו פותחים אתמול את הכביש, היו נתקעים 4,000 איש בעיר אילת ללא קורת גג", אמר והוסיף: "פתחתי חמ"ל ונתנו מחסה וקורת גג למאות אנשים שלא הצליחו לעבור. בשלב מסוים הייתה השערה שהכבישים לא יפתחו עד הלילה, וגייסתי מיד אנשים התכוננו למצב שאנחנו פותחים מספר אולמות כדי לשכן אלפים שיתקעו בלי קורת גג ללילה".