ראש עיריית אילת למעריב: "לא ניתן לנו פתרון, כביש הערבה זקוק לשידרוג שיציל חיים"

בעקבות ההצפות הקשות שגבו את חייהם של שני אחים, אלי לנקרי ביקר את הזנחת התשתיות בדרום: "לא ניתן לנו פיתרון בתקציב המדינה, מצפה מהממשלה לקיים הבטחותיה"

ארנולד נטייב צילום: ללא
שיטפונות בערבה לאחר שמאגר עשת עלה על גדותיו. (צילום: שרית אשכנזי פוליבודה) | צילום:

לנקרי האיץ בממשלה לממש תוכניות שהוצעו בעבר לחיבור העיר הדרומית לשאר הארץ. "שמענו לאחרונה הצהרות של ראש הממשלה, שרת התחבורה ושר האוצר על בניית רכבת מהירה לאילת", אמר. "הגיע הזמן לעבור מדיבורים למעשים. לצערי, כשאני מסתכל על תקציב המדינה ומשרד התחבורה אני לא רואה את הפתרון".

שיטפונות בכביש 90 מנחל פארן
שיטפונות בכביש 90 מנחל פארן | צילום: שי ידאל אל פורת

"לא ראיתי אזכור של העיר אילת או הערבה וזה מצער אותי. הממשלה חייבת להתעורר ולתת מענה. הגיע הזמן לחבר את אילת בצורה מהירה ובטוחה. כביש 90 גובה יותר מדי קורבנות, צריך לשים לזה קץ. העיר חיה מתיירות והכלכלה יכולה לפרוח מרכבת וכביש מהיר. זה מה שאני מצפה שהממשלה תעשה ואני מקווה שההבטחות ימומשו, זה מה שצריך לעשות".

סגירת הכבישים הממושכת שהתקיימה בעקבות השיטפונות הקשים הטילה מצור על אילת, ועיכבה אלפי נופשים שהיו בדרכם חזרה מחופשה בעיר. "אם לא היו פותחים אתמול את הכביש, היו נתקעים 4,000 איש בעיר אילת ללא קורת גג", אמר והוסיף: "פתחתי חמ"ל ונתנו מחסה וקורת גג למאות אנשים שלא הצליחו לעבור. בשלב מסוים הייתה השערה שהכבישים לא יפתחו עד הלילה, וגייסתי מיד אנשים התכוננו למצב שאנחנו פותחים מספר אולמות כדי לשכן אלפים שיתקעו בלי קורת גג ללילה".

תגיות:
אילת
/
כביש 90
/
שיטפונות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף