למעלה מאלף בני משפחה, חברים ומכרים ליוו היום (שישי) את הסופר, העיתונאי והפובליציסט מאיר שלו, מגדולי הספרות העברית שנפטר ביום שלישי האחרון בגיל 74 לאחר מאבק של מספר חודשים במחלת הסרטן, בדרכו האחרונה. שליו הובא למנוחת עולמים בבית העלמין בנהלל, במקום שבו נולד ואשר היווה עבורו השראה לחלק מספריו.

מאיר שלו, מגדולי הסופרים הישראלים, הלך לעולמו בגיל 74
עצבים חשופים של סופר והומור של סאטיריקן: פרידה ממאיר שלו

בתו זוהר ספדה לו ואמרה: "אבא שלי היה איש פרגמטי. קיבל את דין הסרטן וניגש להתמודדות עם המסע שלו בצורה עניינית ואמיצה. המסע שמסתיים עבורו פה היום. הוא התכונן למוות ותוך כדי שיתף פעולה עם האפשרות להחלמה וקיבל את כל הטיפולים, חוץ מהטיפולים האלטרנטיביים שניסינו לדחוף לו. עם האבחון התחיל הפרויקט המשפחתי - 'פרויקט למות בשקט'. הוא הכין קובץ הנחיות להלוויה וקרא לקובץ 'אבא עושה בושות'" (על שם ספרו).

היא הוסיפה כי "אבא היה איש ציבור ואדם פרטי. עבורו יסודיות הייתה ערך עליון, לכן העריץ את האנשים שראיין. הוא לא פחד מהמוות, לא ויתר על החיים. להיות בתו זה הדבר הכי טוב שקרא לי בחיים. שמחה וגאה על שהייתי הבת שלך. תודה על מה שהיית בשבילי. אבא עושה גאוות".

לאחר מכן ספד לו הסופר אתגר קרת שאמר כי :ב-55 השנים שבהם אני קורא וכותב זכיתי ללמוד ממנו. מאיר תמיד ידע לכתוב דמויות מורכבות ומעוררות השראה, דמויות שיודעות להיות חזקות מהחיים אבל גם פגיעות. היכולת שלו לדמיין הכי רחוק, הכי פרוע מבלי לשקר לרגע. היה לו הכישרון להיות נחוש ובלתי מתפשר אבל ביחד גם קשוב. כל אלה הפכו אותו בעיניי למודל הרמוני של חיים ויצירה".

בת הדודה נעמי הקריאה לשלו שיר לזכרו בשם "זהבהב ירקרק", אותו הוא מאוד אהב ונהג לשלב בספריו.

שלו, שהטביע את חותמו על הספרות הישראלית לדורותיה ושספריו תורגמו לעשרות שפות, זכה בפרסים ובאותות הוקרה רבים, ובהם פרס ברנשטיין, פרס ראש הממשלה, פרס ברנר ודוקטור לשם כבוד מטעם אוניברסיטת בן־גוריון בבאר שבע, האוניברסיטה העברית בירושלים ומכון ויצמן.

במהלך השנים כתב שלו עשרות ספרים, ובהם רבי־מכר, למבוגרים ולילדים, והיה ידוע כאחד מהדוברים הבולטים של השמאל הציוני. ב־14 במרץ 1969 הוא פרסם ב"מעריב" את שירו האנטי־מלחמתי "על דעת הנערים", שאותו כתב בגיל 21, בתום שירותו כלוחם בחטיבת גולני. בשנות ה־80 הוא החל לפרסם טור קבוע בימי שישי, תחילה ב"הארץ" ובהמשך ב"ידיעות אחרונות".