תא"ל (במיל') גיורא ענבר, לשעבר מפקד יחידת הקישור ללבנון, שוחח היום (ראשון) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על קריאתו למנוע את הגעתם של פוליטיקאים לבתי העלמין ביום הזיכרון.

יתום צה"ל נגד בן גביר: "אל תגיע לטקס יום הזיכרון, לא ניתן לך להלבין את מעשיך"

בפתח הראיון, הסביר ענבר על הציוץ שקורא לפוליטיקאים לא להגיע לבתי העלמין ביום הזיכרון השנה: "אני לא יודע מה יקרה, אני אומר את זה לא בשמי, אני בקשר עם הרבה מאוד משפחות שכולות שלצערי הרב זכיתי להכיר במהלך שירותי בצבא. אני שומע מהם. יש איזו הרגשה שהנוכחות של פוליטיקאים בטקסי זיכרון השנה, לאור המחלוקות שצצות פה, יכולה לגרום לביזוי הטקסים, הפגנות נגד מכל מיני צדדים, והוזלת העוצמה והקדושה של היום הזה. מדובר באנשים ששילמו את המחיר הכי יקר, מחיר נוראי, בשביל המדינה הזו. זה משהו קדוש. אני לא רוצה שהפוליטיקאים יהרסו לי אותו, והייתי הגון, כתבתי פוליטיקאים מכל צד".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"ינון, דווקא הציות, הייתי בטוח שאתה מאוד תפרגן. אף פוליטיקאי שלא יבוא לנאום, מכל צד. נכון שבצד שאתה כביכול מייצג וטורח לשמור עליו בעניין הזה, כבר ראינו מקרים שמקללים משפחות שכולות ומבזים. אני אומר, מכל צד, שאף אחד. לשמחתי אני באמת לא מייצג באופן ראסמי אף מגזר ולכן צייצתי ברשת החברתית בקשה שהגיעה אליי ממאות משפחות שכולות שרוצות שיתנו להם את הכבוד להתאבל על יקיריהם. למה גם מזה אתה עושה ויכוח? למה גם מזה אתה יוצר מחלוקת?", הסביר ענבר לינון.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עוד אמר גיורא: "הסיבה שלצערי הרב אני נאלץ לקחת על עצמי גם ייצוג של המשפחות השכולות היא כי במהלך שירותי הצבאי נהרגו לי חיילים, ואני מרגיש מחויבות".

לאחר הראיון, בן וינון התווכחו ביניהם, כאשר כספית טען כי ינון רצה לבזות את המרואיין.

בן: "למה העלת אותו לשידור? לבזות?".

ינון: "בן קח את הדברים שלך וצא החוצה".

ינון: "משפחה שכולה יכולה לבקש שלא יגיעו לקבר שלה".

בן: "לא בתי עלמין?".

ינון: "אין לה שום זכות".

בן: "עברה ההפיכה המשפטית? הדיקטטורה? הגישה שלך תהרוס לנו את היום הזה ומזה אתה לא תתנקה".

ינון: "אתה קורא לפוליטיקאים בחוצפתך לא להגיע לבתי העלמין".

בן: "כולם חצופים חוץ ממך".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM.