אירוע רודף אירוע: אזהר אבו רביע, תושבת המועצה האזורית אל קסום שבנגב, נרצחה הלילה (בין שבת לראשון) על פי החשד על ידי אחיה, שהסגיר את עצמו למשטרה. אבו רביע, שהותירה אחריה בעל וארבעה ילדים, היא הקורבן ה-48 במגזר הערבי מתחילת השנה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בסביבתה של אבו רביע התקשו לקבל את הבשורה הקשה על הירצחה. תושב הכפר כוחלה הנמצא בשטחה של המועצה אזורית אל קסום, אשר מכיר את המשפחה, סיפר למעריב: "כל מה שאנחנו יודעים זה מהתקשורת. אנחנו מופתעים מהמקרה. אני מגנה את המעשה בתוקף, לדעתי האח מעורער בנפשו, זה לא היה על רקע כבוד המשפחה. המשפחה מאוד טובה ומכובדת. לא שמעתי בחיים על אירועי אלימות שם, זה קרה בפתאומיות ועצוב שזה הגיע למצב הזה".

בהתייחס לביקורת לפיה המדינה לא עושה מספיק על מנת להיאבק בתופעת האלימות במגזר הערבי, אמר: "במקרה כזה המדינה לא יכולה לעשות כלום, אי אפשר להאשים את המשטרה, כי זו הייתה החלטה פתאומית". עם זאת, הבהיר כי "חייבים לטפל במה שקורה בחברה הערבית, הענישה קלה".

מעמותת "סדרה" בלקיה נמסר: "כואב לשמוע על עוד רצח. בשעות הבוקר המקדמות ואחרי יום צום ארוך מאוד. מדובר באישה העשירית השנה. וספק אם היא הספיקה להכין ארוחת שבירת הצום לה ולילדיה. אין ספק כי הממשלה תקועה בשיקולים הפוליטיים של חבריה - הפלת חוק האזיק האלקטרוני כמשל, ובינתיים דמם של נשים הופקר. הדיבור על פערים והמחדלים בטיפול בנושא האלימות נגד נשים הופך רק למס שפתיים בעוד אין תוכניות בפועל לטיפול בבעיה למעט תקציבים פה ושם.

"עוד לפני הרצח הבא, אנו מבקשות להעביר את סוגיית הטיפול באלימות נגד נשים בכלל, ונשים ערביות בפרט, ממצב של המתנה למצב של פעולה בפועל. נשים החוות אלימות אין להן פריבילגיה להמתין עד הטיפול בסוגיות אחרות, הנשוא חייב לעבור לסדר היום תוך חקירת מקרה הרצח שאירע הבוקר. אמנם יש כבר עצור, אבל כל ההליך שעברה הקורבן צריך לבוא לידי ביטוי תוך החקירה. בעמותת סדרה אנו מנהלות פרויקט 'משפחה מוגנת' ונמשיך לעקוב אחרי חקירת מקרה הרצח המזעזע בכל קנה מידה".

משדולת הנשים בישראל נמסר בתגובה לרצח: "האישה שנרצחה הבוקר על ידי אחיה היא האישה העשירית שנרצחה מתחילת השנה. ההזנחה של המשטרה גוברת כשמדובר ברצח של נשים מהחברה הערבית. ברוב מקרי הרצח, התיקים נסגרים ללא כתב אישום: בין השנים 2020-2021 מתוך 33 מקרי רצח 19 תיקים נסגרו ללא כתב אישום.

יש מה לעשות: החלת דין הרציפות על חוק הפיקוח האלקטרוני במיידי. הגברת האכיפה, איסוף נשק, העלאת המודעות ובניית תוכניות לימוד הם רק חלק מכך. רצח נשים אינו גזירת גורל. בידי המשטרה והממשלה כלים שיכולים להגן ולהציל חיי נשים רבות. בן גביר, זאת המשמרת שלך. קח אחריות!".

חבר הכנסת לשעבר, מוסי רז, כתב בטוויטר: "אשה רק בת 26, תושבת כסייפה נרצחה. מאז תחילת השנה נרצחו 11 נשים יהודיות וערביות. סר הביטחון הלאומי".

אבו רביע נמצאה הלילה ברכב כשהיא עם חבולות בגופה וגרון משוסף, ככל הנראה ממכות שנגרמו על ידי שימוש בסכין. כאמור, לא היו תלונות קודמות על אלימות מצד אילו הצדדים. החשד המרכזי כי אחיה רצח אותה על רקע כבוד המשפחה. הוא יובא בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט בבאר שבע.