לקראת הילולת הר מירון שתתקיים בל"ג בעומר, פורסם היום (ראשון) המתווה השנתי לשמירת הבטיחות באירוע. המתווה הוצג במסיבת עיתונאים שהתקיימה בהר מירון, בהשתתפות השר לענייני ירושלים ומורשת, מאיר פרוש, פרויקטור המירון יוסי דויטש, ומפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שועאע (שוקי) תחאוכה.

על פי המתווה החדש, תוגדל מכסת העולים למירון ושהייתם באתר תורחב לעד חמש שעות לבן אדם. החלטה זאת התקבלה בשל עבודות שיפוץ והנגשה שנעשות בימים אלו באתר. המספר המדויק של המבקרים תלוי בסיום עבודות השיפוץ באתר, ולכן טרם פורסם.

השר משה פרוש (צילום: דוד כהן)
השר משה פרוש (צילום: דוד כהן)

מתחם ההילולה השנה יתפרש על פני 110 דונם, ויכלול שישה מתחמי התקהלות שיכולים להכיל אלפי בני אדם. נוסף על כך, מאות חרדים יוכשרו לתפקד כסדרנים באירוע ויהיו אחראים על מניעת התקהלויות ושמירת הסדר הציבורי. 

במסגרת העבודות, דרך בורמה, שמקיפה את מירון מכיוון המושב, נסללה מחדש ורוחבה הוכפל, וכעת יתאפשר מעבר בטוח לכלי רכב מאושרים משני הצדדים, לקראת הפיכת הדרך לדו סטרית באופן מלא בשנה הבאה.

כביש החירום, שישמש בשגרה את העולים רגלית בדרך מהדרין, הורחב פי שלוש ועומד כעת על שישה מטרים, ויאפשר בעת הצורך תנועת כלי רכב ובשגרה מעבר בטוח למגיעים לציון – כולל הפיכת המעבר כולו לדרך כהנים, מה שמבטל את השימוש במעבר המוגבה והמסוכן שהיה במקום עד עתה. 

הדלקה בהילולת ל''ג בעומר במירון (צילום: קובי ריכטר/TPS)
הדלקה בהילולת ל''ג בעומר במירון (צילום: קובי ריכטר/TPS)

השר פרוש פנה אל ציבור החוגגים עם פרסום המתווה והבטיח: "זה לא יהיה מושלם, אבל אם אנחנו נעבוד יחד, למען הצלחת מתווה ההילולא השנה, זה יהיה קרוב למושלם, וזה יביא אותנו למתווה מושלם בשנה הבאה, ובשנים שיבואו. זה לא יהיה מוגזם בכלל להגיד שמה שיקרה השנה במירון ישפיע משמעותית על כיצד תיראה הילולת הרשב"י בשנים הקרובות. בידינו הדבר".

בתוך כך, במסגרת ההכנה לקראת ההילולה שתתקיים בחודש הבא, קיים היום מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי סיור מוסק מעל אזור שטח ההילולה והצירים המובילים למירון. עוד קודם לכן ערך היום המפכ״ל סטאטוס תוכניות לקראת ההילולה במירון יחד עם כל הגורמים השותפים לניהול כוחות ההצלה באירוע ההילולה במירון.