שרת המודיעין גילה גמליאל תארח השבוע את יורש העצר האיראני ובנו של השאה, רזא פהלווי, במטרה ליצור גשר בין ישראל לעם האיראני ולהביע התנגדות משותפת למשטר האייתולות. יורש העצר פהלווי ידוע כמקדם שיח בנושא מצב זכויות האדם באיראן ותומך בהנהגה דמוקרטית.

יורש העצר צפוי לנחות בישראל מחר (שני) אחר הצהריים. ביקורו נועד להביע סולידריות עם אזרחי ישראל לאור התקפות ארגוני הטרור הפועלים בחסות איראן, לחדש את הקשר בין העמים ולבנות מערכת יחסים כלכלית עם התמקדות בטכנולוגיות מים.

כמו כן, יורש העצר מגיע במטרה לכבד את קורבנות השואה במסגרת אירועי יום הזיכרון ולהוקיע את האנטישמיות והכחשת השואה של משטר האייתולות.

במהלך ביקורו ישתתף יורש העצר בעצרת הפתיחה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יפגש עם השרה גמליאל ועם גורמים נוספים.

הוא צפוי בנוסף לבקר במתקן התפלה במטרה ללמוד על טכנולוגיות המים המתקדמות של ישראל, כמענה אפשרי לתשתית המים הקורסת באיראן. יורש העצר יבקר גם בכותל המערבי ובמרכז הקהילה הבהאית ויתארח במפגש עם בכירים בקהילת יוצאי איראן בישראל.

שרת המודיעין, ח"כ גילה גמליאל התייחסה לביקור ואמרה: "אני שמחה לארח את יורש העצר האיראני, ומעריכה את החלטתו האמיצה לבקר לראשונה בישראל. יורש העצר מסמל מנהיגות אחרת מזו של משטר האייתולות, ומוביל ערכים של שלום וסובלנות, בניגוד לקיצוניים השולטים באיראן".

"הקשרים הטובים בין העמים התקיימו כבר לפני אלפי שנים, עוד בימי אסתר המלכה שסיכלה את מזימתו של המן הרשע להשמיד את היהודים בפרס. אנחנו עושים היום את הצעד הראשון כדי לבנות מחדש את הקשרים בין העמים", הוסיפה.

יורש העצר האיראני, רזא פהלווי, אמר בין היתר: "העם האיראני שואף לממשלה שתכבד את מורשתו, עם שמירה על זכויות אדם וכיבוד המגוון הדתי והתרבותי, בין היתר באמצעות שיקום יחסי השלום והידידות עם ישראל ושכנותיה האחרות של איראן".

עוד אמר: "מיליוני בני ארצי עדיין זוכרים שחיו לצד חבריהם ושכניהם היהודים-איראנים לפני שהמהפכה האסלאמית קרעה לגזרים את מרקם החברה שלנו. הם דוחים את המדיניות האנטי-ישראלית והאנטישמית הרצחנית של המשטר וכמהים לחילופי תרבות, מדע וכלכלה עם ישראל".