כחלק מאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, התקיים היום (שלישי) בבור חטיבת המבצעים שבבסיס הקריה, המקום הכי מסווג בצה"ל, דיון מסוג אחר. לחמ"ל מוצב הפיקוד העליון בו מתכנסים חברי המטכ"ל ובכירים בממשלה, הגיע אברהם הראל, שורד שואה בן 88, לתת עדות בפני עשרות חיילים וקצינים בענף השליטה בחטיבת המבצעים. 

במהלך העדות סיפר אברהם את סיפור בריחתו מהנאצים בבלגיה כילד וכיצד ניצל בזכות זוג חסידי אומות עולם, קמיל טייטכד, קצין בצבא הבלגי ואשתו, שנתנו לו מחסה בתקופת המלחמה. אברהם הראל, ואביו שנשלח לאושוויץ, היו היחידים ששרדו מבני משפחתו הגרעינית.

לאחר המלחמה אברהם עלה לארץ, הקים משפחה, וכיום נכדתו משרתת כקצינת חמ"ל בענף השליטה שבחטיבת המבצעים. 

אברהם שהתקשה להסתיר את הרגשות הרבים שעלו בו, סיפר: "זו זכות אדירה בשבילי לבוא לספר את הסיפור שלי לחיילי צה"ל זו זכות אדירה, זה הניצחון האישי שלי על הנאצים, מהמקום הנורא ההוא הקמתי משפחה לתפארת במדינה עצמאית ודמוקרטית, ואין גאה ממני בנכדתי ששומרת על ביטחון המדינה".

נכדתו של הראל, סג"ם א', הוסיפה: "לשמוע את הסיפור שלו בבור נתן משמעות ורובד נוסף - בשעה של מתיחות ביטחונית ואתגרים רבים בזירות השונות, הסיפור של סבי ששרד ונלחם כדי שתהיה לנו מדינה נותן כוח להמשיך ולהגן עליה מפני כל איום".