חוסר האחידות בין הרשויות המקומיות השונות לגבי אופן גביית הארנונה, אחד המיסים המכבידים על אזרחי ישראל, מייצר עיוותים משמעותיים ואי צדק מובהק. תנועת אומ"ץ פועלת מזה מספר שנים למען הסדרת החיובים – וכעת, כחלק מהמאבק הממושך, פנו ראשי התנועה לשר הפנים ולסמנכ"ל המשרד על-מנת לקבל מענה לשאלה המתבקשת: האם המשרד מקדם מתווה לפתרון הבעיה?

חשוב להדגיש כי מדובר בבעיה מוכרת. למעשה, כבר ב-2006 הקימה ממשלת ישראל ועדה שתספק המלצות לתיקון העיוותים – אולם מסקנותיה נקברו כלא היו. בשנים האחרונות הגישה תנועת אומ"ץ שתי עתירות לבג"ץ בסוגיה זו. בהחלטה לגבי העתירה הראשונה, כתב שופט העליון אליקים רובינשטיין ש"הנושא זועק להסדרה". ב-2016 הוקם צוות בין-משרדי, אולם גם מהלך זה לא הבשיל לכדי שינוי אמיתי. תנועת אומ"ץ הגישה עתירה נוספת, שהתקבלה ע"י בג"ץ – ובעקבות זאת התחייב משרד הפנים לגבש רפורמה יסודית בתחום חיובי הארנונה.

סמנכ"ל המשרד, סיון להבי, מונה לרכז את הטיפול בנושא ונקבע כי הוא יעמוד בקשר עם נציגי תנועת אומ"ץ – אולם ההבטחה טרם מומשה. "בחלוף כשנה וחצי, טרם קיבלנו עדכון כמסוכם", כתבו פנחס פליצ'ה פלד, יו"ר אומ"ץ, ועו"ד יצחק מינא, יו"ר המועצה הציבורית של התנועה, ללהבי ולשר הפנים, מיכאל מלכיאלי. "התנועה מבקשת לקבל את פרוטוקולי הדיונים שהתקיימו, ולדעת אילו פעולות ואילו החלטות התקבלו במשרד הפנים".

פליצ'ה פלד הדגיש כי תנועת אומ"ץ לא תרפה מהמאבק החשוב להבטחת חיובי ארנונה הוגנים ושוויוניים – בין אם בשיתוף פעולה עם משרד הפנים ובין אם בעתירה נוספת לבג"ץ.
________
תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית