אלי לוי, דובר המשטרה, שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM, והתייחס למצב הביטחוני המתוח. "אני רוצה לחזור על הדרישה של המפכ"ל בחודשים האחרונים, פעם אחר פעם הוא דרש מהציבור שיש ברשותו רישיון לשאת נשק והוא מיומן לשאת נשק, לצאת איתו גם בימים האלו כדי לסייע לנו בשטח, חלילה אם אדם נתקל באירוע פח"ע", ציין.

להתאחד ולכבד את בתי העלמין | הרמטכ"ל הלוי בטור מיוחד ליום הזיכרון
דריכות במשפחת השכול: "המשבר הנוכחי מאיים על הורים בהמשך חינוך לשירות צבאי"

על טקסי יום הזיכרון שיחולו השבוע, אמר: "לגבי הטקסים - יום הזיכרון ויום העצמאות, אז כמובן משטרת ישראל תהיה בכל מקום. אגב לא רק שוטרים שיהיו בטקסים עצמם, אלא גם אנשי אגף התנועה של המשטרה שיהיו בהרבה מאוד מקומות כדי לאפשר למשפחות השכולות, לעם ישראל, לציבור, לנבחרי הציבור, לכל מי שצריך להגיע לטקסים - להגיע בבטחה על הצירים. אנחנו כמשטרה ננהג במסגרת החוק. אנחנו נהיה בכל מקום כדי לשמור על הסדר הציבורי ולשמור על ביטחונם של האנשים שמשתתפים".

הוא שלל נחרצות את האפשרות של הוצאת הורים שכולים במהלך הטקסים, זאת על רקע החשש כי יהיו כאלה שינסו להפריע לדברי חלק מהשרים. כמו כן, פירט בנוגע להכנות לאירועים: "אנחנו עדיין בדיונים בעניין הזה. יש גם מאבטחים מהסקטור הפרטי שנמצאים. אני מאמין שהיום במהלך היום ייסגר כל הנושא הזה של מה הסמכות של מאבטח בטקסים".

"גם אני בן למשפחה שכולה. על דבר אחד אתם תסכימו איתי, זה יום קדוש, גם יום הזיכרון ויום העצמאות ואני חושב שצריך להשאיר הכול בחוץ. אבל אם ברגע שיש התפרצות מתוך הלב, כמובן שאנחנו נהיה שם בכל מקום כדי מצד אחד לאפשר את המשכו של הטקס, אבל מצד שני, אנחנו לא נראה שום תמונה חלילה של שוטר מוציא משפחה שכולה מטקס כזה או אחר. אף לובש מדים ואף אדם אחר לא יתעמת עם המשפחות השכולות", הוסיף.