עדכונים חיים

במערכת הביטחון מעריכים: חטופה הולידה תינוק בשבי; ההתרעה בצפון: שווא

במערכת הביטחון מעריכים כי אחת החטופות שנחטפה לעזה הולידה תינוק בשבי. ההתרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון - זיהוי שווא | עדכונים שוטפים

ירי רקטות מרצועת עזה במהלך מבצע "עלות השחר" ירי רקטות מרצועת עזה במהלך מבצע "עלות השחר" (צילום: מג'די פתחי/TPS)
פוסט נעוץ נעוץ

שידור חי מגבול רצועת עזה

סוכנויות הידיעות

צה"ל: ההתרעות על חדירת כלי טיס עוין בצפון - זיהוי שווא

שקד שדה

במערכת הביטחון מעריכים: אחת הנשים שנחטפו לעזה ילדה תינוק בשבי

מעריב אונליין
התבססות חמאס בבית החולים רנתיסי צילום: דובר צה"ל

חשיפה דרמטית: "ישראלים הוחזקו מתחת לבית חולים ברצועה" | אלו ההוכחות

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי קיים הערב (שני) הצהרה מיוחדת לתקשורת בנושא חשיפת תשתית הטרור על ידי שייטת 13 בבית החולים רנתיסי. לצד ההצרה, דובר צה"ל פרסם סרטון מתוך רצועת עזה שבו הסביר איך ארגון הטרור מתבסס מתחת לבתי החולים ובתי הספר - ופועלים שם לצורך טרור.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין

נפילת רקטה ביישוב בדרום - אין נפגעים

נפילת רקטה בסמוך לבית ביישוב בדרום (צילום: דוברות והסברה חוף אשקלון)נפילת רקטה בסמוך לבית ביישוב בדרום (צילום: דוברות והסברה חוף אשקלון)

נפילת רקטה בסמוך לבית ביישוב בדרום (צילום: דוברות והסברה חוף אשקלון)נפילת רקטה בסמוך לבית ביישוב בדרום (צילום: דוברות והסברה חוף אשקלון)

אלון חכמון

תמונה היסטורית: לוחמי גולני עם דגלי ישראל בפרלמנט חמאס בעזה

לוחמי גולני בפרלמנט חמאס בעזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')לוחמי גולני בפרלמנט חמאס בעזה (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]

מעריב אונליין

מפכ״ל המשטרה: "במהלך ימי הלחימה , כל ערכי משטרת ישראל באו לידי ביטוי ונחתמו בדם!"

מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי קיים מוקדם יותר ישיבת הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל על תפקוד המשטרה והשוטרים בימי הלחימה. רב ניצב שבתאי אמר: "פעילות שוטרי משטרת ישראל מיצבה את מיקומה של המשטרה בתפיסת הביטחון הלאומית. פיקוד המחוז הדרומי וניהול זירות הלחימה בשעות הראשונות, מנעו את המשך התקדמות מחבלי חמאס למרכז הארץ ופגיעה באזרחים נוספים."

בהמשך דבריו ציין המפכ"ל: "גבורת שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב שהיו הראשונים שהגיעו לזירות השונות, חתרו למגע, הגנו בגופם על אזרחים ושילמו בחייהם, תירשם בדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל ומחובתנו לספר את סיפורם ולהנציח אותם לעד. לאורך כל ימי המלחמה שוטרי משטרת ישראל פועלים על מנת לסייע לאזרחים בשמירה על ביטחון שוטף להגברת תחושת הביטחון. נמשיך לפעול בשליחות ולסייע לאזרחי המדינה בכל מקום וזמן שיידרש".

אלון חכמון

גלנט בהערכת מצב: "חמאס איבד שליטה בעזה, אזרחים בוזזים את בסיסיו"

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום (שני) הערכת מצב, בעיצומה של המלחמה מול החמאס. ״הכוחות שלנו מתקדמים, מבצעים את המשימות שלהם לפי תכנית, כאשר אנחנו מגבירים את הלחץ אנחנו רואים את התוצאות, כל יום אנחנו מחסלים מפקדים נוספים של החמאס, עשרות ולפעמים מאות מחבלים וצה"ל מגיע אל למרכז העיר עזה ופועל לפי שיקוליו״, ציין. 

הוא התייחס להמשך הפעילות של הכוחות בשטח: ״בימים האחרונים העצמנו את הפעילות שלנו כנגד המנהרות, זה יוציא את המחבלים מתוך המנהרות, ושם או שהם יחוסלו או שהם ייכנעו ללא תנאי, אין אפשרות שלישית״.

טל לב רם

הרמטכ״ל בהערכת מצב בפיקוד הצפון: ״אנחנו נערכים בצורה חזקה עם תוכניות פעולה לצפון"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי קיים הערכת מצב בפיקוד צפון: "אנחנו נערכים בצורה חזקה עם תוכניות פעולה לצפון. המשימה שלנו היא להביא ביטחון. המצב הביטחוני לא יוותר באופן שבו תושבי הצפון לא ירגישו בטוחים לחזור לבתיהם".

הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)הרמטכ''ל הרצי הלוי (צילום: דובר צה''ל)

טל לב רם

יאיר לפיד שוחח עם ראש האופוזיציה הבריטי

ראש האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד: "שוחחתי היום עם ראש האופוזיציה בבריטניה, קיר סטארמר. דיברנו על חשיבות המאמצים להשבת החטופים ועל חשיבות המלחמה הנחושה באנטישמיות הגואה בבריטניה. הודיתי לו על תמיכתו בישראל בימים אלו".

מעריב אונליין
נתניהו לצד לוחמות קרקל צילום: קובי גדעון לע"מ

נתניהו ללוחמות ולוחמי גדוד קרקל: "זה לא 'מבצע', זה לא 'סבב' - זו מלחמה עד הסוף"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום את לוחמות ולוחמי גדוד קרקל, באחד משטחי הכינוס הסמוכים לגדר הרצועה. נתניהו אמר: "הישג בלתי רגיל, באמת אדיר, אין מילים. אני חושב שמה שעשיתם פה - אתם פשוט הכרעתם פה את הקרב. לוחמות ולוחמים, בתעוזה ותושייה בלתי רגילה. כל הכבוד לכם, זה אומר המון. ממצב הכי גרוע שיכול להיות להפוך את הקרב, זה אומר המון".

"זה מה שאנחנו עושים עכשיו גם כן עם הכוחות בפנים. זה לא 'מבצע', זה לא 'סבב' - זו מלחמה עד הסוף. חשוב לי שתדעו את זה. זה לא מן השפה אל החוץ, זה מהלב ומהשכל החוצה. אם אנחנו לא גומרים אותם - זה יחזור. מה שעשיתם פה זה מופת, פשוט מופת. אני מתרשם מאוד מהמהירות, מהתושייה, מההתגייסות, מהגבורה ומההכרעה. פשוט הכרעתם פה את הקרב, זה אומר הכל. כל הכבוד לכם".

אנה ברסקי

דיווח: יותר מ-560 אזרחים זרים עזבו את עזה דרך מעבר רפיח

רשת CNN דיווחה כי יותר מ-560 אזרחים זרים עזבו את עזה וחצו למצרים דרך מעבר רפיח. פקיד במעבר מסר גם כי 97 משאיות עם סיוע הומניטרי חצו את המעבר ונכנסו לרצועת עזה. האו"ם עדכן כי מאז שפרצה המלחמה ב-7.10 נכנסו לעזה 455 משאיות עם סיוע.

משאיות ממתינות לציוד הומניטרי במעבר רפיח (צילום: Atia Mohammed/Flash90)משאיות ממתינות לציוד הומניטרי במעבר רפיח (צילום: Atia Mohammed/Flash90)

מעריב אונליין

כוחות צה"ל תקפו עמדות שיגור וחוליית מחבלים בשטח לבנון

כוחות צה"ל תקפו עמדות שיגור ומחבל שלקח חלק בביצוע ירי לעבר שטח ישראל. בנוסף, טנק של צה"ל תקף חוליה שניסתה לשגר טילי נ"ט לעבר מרחב שתולה לפני זמן קצר. במהלך היום מחבלים ירו לעבר מספר מוקדים בגבול הצפון.  כוחות צה"ל השיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

צה"ל תקף עמדות חיזבאללה בלבנון (צילום :דובר צה"ל)
מעריב אונליין

בכיר חמאס בלבנון: "אם הארגון יושמד - חיזבאללה ייכנס למלחמה"

 נציג חמאס בלבנון, אחמד עבד אל-האדי הזהיר היום (שני) כי "חיזבאללה ייכנס למלחמה אם חמאס יושמד במלואו על ידי ישראל". על פי הדיווח ברשת NBC, איש החמאס אמר כי "זה הקו האדום עבור הארגון". דבריו מגיעים לאחר שבועות שבהם בכירי חיזבאללה סירבו להצהיר על "קו אדום" מבחינתם, והדגישו שוב כי חיזבאללה "יעסיק" את ישראל בגבול לבנון. בשבוע שעבר אמר מס' 2 בארגון, נעים קאסם, כי הלחימה של חיזבאללה נועדה כדי "להוריד את הלחץ מעזה".

מעריב אונליין

צה"ל חושף: כך שותקה הפעילות הצבאית של חמאס בצפון רצועת עזה | צפו

ארגון הטרור חמאס ספג עד כה פגיעה משמעותית בשדרת הפיקוד, בפיקוד הזוטר, באמצעי לחימה ובאמצעי המודיעין שלו. ארגון הטרור מנה ערב הלחימה כ-30,000 מחבלים בשטח רצועת עזה, המחולקים ל-5 חטיבות מרחביות, 24 גדודים ולכ-140 פלוגות. בכל חטיבה מיומנויות צבאיות הכוללות נ״ט, צליפה והנדסה, ובנוסף פועלים מערך אווירי, ימי ותמ״ס. כמו כן, בגזרת כל גדוד מספר מעוזים ומוצבים צבאיים אשר משמשים את מחבלי הארגון.

 לכתבה המלאה

ארנולד נטייב
יעקוב עאשור - בכיר חמאס שחוסל צילום: דובר צה"ל

צה"ל ושב"כ חיסלו את אחראי מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס ואת ראש המודיעין הצבאי לשעבר של ארגון הטרור חמאס

במהלך היממה האחרונה צה"ל בהכוונת שב״כ חיסלו את יעקוב עאשור, אחראי מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס בארגון הטרור חמאס באמצעות מטוסי קרב. עאשור היה מפקד גדוד במערך ולאחר מכן ראש מערך הנ"ט בחטיבת חאן יונס. במסגרת תפקידו לקח חלק בהובלת והכוונת מתווים התקפיים נגד כוחות צה״ל.

בנוסף, חוסל מחמד חמיס דבאבש, מחבל חמאס בכיר ותיק, שימש בין היתר כראש המודיעין הצבאי של ארגון הטרור חמאס. 
בשנתיים האחרונות שימש דבאבש כמזכירו של אחראי תיק היחסים הלאומיים בלשכה המדינית, ושימש כנציג חמאס בכינוס הפלגים הלאומיים והאסלאמיים ברצועת עזה. היה מעורב בהכוונת הפיגוע ביישוב עצמונה במרץ 2002, בהם נרצחו חמישה ישראלים. פיגוע שהובל ע״י מחמד סינואר, וואאל נאצר ותייסיר מבאשר.

ארנולד נטייב

מיקי זוהר: "המשימה שלנו היא למחוק את החמאס"

חבר הכנסת מיקי זוהר: "המשימה שלנו היא למחוק את החמאס. עם כל הכבוד ללחצים מדיניים, המחויבות שלנו היא קודם כל לתושבי הדרום ואזרחי ישראל ששילמו מחירים כבדים ונוראיים. אנחנו חייבים לנצח במלחמה הזו ולהשיב את החטופים הביתה. ייקח כמה זמן שייקח".

מעריב אונליין

נתניהו: "מי שחושב שיכול להרחיב את התקיפות בצפון - משחק באש"

נתניהו: "מי שחושב שיכול להרחיב את התקיפות בצפון - משחק באש".

מעריב אונליין

דיווח לבנוני: תקיפה אווירית ישראלית בפאתי העיירה יארון

דיווח לבנוני: תקיפה אווירית ישראלית בפאתי העיירה יארון.

סוכנויות הידיעות

הותר לפרסום: שלום עבודי, עובד חברת חשמל נהרג אמש מירי נ"ט של חזבאללה

הותר לפרסום: שלום עבודי, עובד חברת חשמל נהרג אמש מירי נ"ט של חזבאללה.

שקד שדה משה כהן סתיו נמר
תקיפה בלבנון, רשתות ערביות (צילום: רשתות ערביות)

דיווח לבנוני: תקיפה אווירית ישראלית בפאתי העיירה ראמיה

דיווח לבנוני: תקיפה אווירית ישראלית בפאתי העיירה ראמיה.

סוכנויות הידיעות

דובר צה"ל: "ההתרעות במרחב הצפון וחדירת כלי טיס עוין - זיהוי שווא"

בהמשך להתרעות במרחב הצפון וחדירת כלי טיס עוין, מדובר בזיהוי שווא. כמו כן, לפני זמן קצר מחבלים ירו משטח לבנון לעבר מרחב נטועה ולעבר מוצב צה"ל במרחב שתולה. צה"ל תוקף את מקורות הירי.

שקד שדה

מטח נרחב לצפון: אזעקות בעכו ובקרית ביאליק

מטח נרחב לצפון: אזעקות בעכו ובקרית ביאליק.

שקד שדה

צבע אדום בצפת

צבע אדום בצפת.

שקד שדה

אזעקות בגליל העליון: חשש לחדירת כלי טיס עוין

אזעקות בגליל העליון: חשש לחדירת כלי טיס עוין.

שקד שדה

במהלך הלילה כוחות הביטחון עצרו 36 מבוקשים

צה"ל, שב"כ ומג"ב פועלים כנגד ארגון הטרור חמאס ברחבי יהודה ושומרון. במהלך הלילה הכוחות עצרו 36 מבוקשים, החרימו אמצעי לחימה וחומרי הסתה רבים; נאטמו משרדים המשמשים את ארגון הטרור חמאס בחטיבת יהודה.

אלון חכמון
תקיפת צה"ל ברצועת עזה, דובר צה"ל (צילום: דובר צה"ל)

כלי טיס של צה״ל תוקפים מטרות טרור ברצועה

כוחות צה"ל ממשיכים להלחם ברצועת עזה. במסגרת הלחימה תקפו כלי טיס של חיל האוויר והכוחות הקרקעיים 4,300 תקיפות, מאות עמדות שיגור נ״ט, כ-300 פירי מנהרות, תקפו כ-3,000 תשתיות טרור מתוכן מעל למאה מבנים ממולכדים ומאות חמ"לים של ארגון הטרור חמאס ומטרות פיקוד ושליטה של ארגון הטרור. 

ארנולד נטייב

צה"ל תוקף כעת בעקבות שיגור טיל נ"ט למרחב נטועה

מחבלים משטח לבנון שיגרו טיל נ"ט לעבר מרחב נטועה לפני זמן קצר. צה"ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי.

בהמשך להתרעה שהופעלה בערב אל עראמשה, זוהו שיגורי מרגמות מלבנון שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטח פתוח. אין נפגעים.

טל לב רם

ראש המועצה האזורית מטה אשר: "היה ירי נ"ט על היישוב נטועה, יש שם פצועים"

משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר, אמר בראיון לגל"ת: "לפני מספר דקות בנטועה היה ירי נ"ט ישיר על שער היישוב, יש שם פצועים".

מעריב אונליין

צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום בעוטף עזה.

מעריב אונליין

כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים חמושה בשטח לבנון

בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב גרנות הגליל, זוהו שני שיגורי מרגמות משטח לבנון שחצו לשטח ישראל ונפלו בשטח פתוח. אין נפגעים. צה"ל תוקף בארטילריה את מקורות הירי. במהלך הלילה, כוחות צה"ל תקפו חוליית מחבלים חמושה שזוהתה בשטח לבנון במרחב בירנית, זוהתה פגיעה.

טל לב רם

אזעקות בגורנות הגליל

אזעקות בגורנות הגליל.

מעריב אונליין

אזעקות בגרנות הגליל

מעריב אונליין

צה"ל פשט על ביתו של בכיר בג'יהאד האיסלאמי ופאתי מחנה 'שאטי' ברצועה

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401, ממשיכים בביצוע פשיטות בפאתי מחנה 'שאטי' תוך מיקוד בתשתיות טרור הממוקמות במוסדות שלטוניים מרכזיים בלב אוכלוסייה אזרחית ובהם- בתי ספר, אוניברסיטאות, מסגדים ובתי פעילים.

 תשתיות הטרור של חמאס הוקמו במכוון בתוך מבנים אזרחיים, כמו אוניברסיטת ׳אל קודס׳ ומסגד מרכזי בעזה ׳אבו בכר׳ בו חשפו הכוחות מרחב חבלה גדול עם חומרי תבערה ומטענים רבים.  במהלך הפעילות, החרימו הכוחות עשרות נשקים, ציוד לחימה ותכניות אופרטיביות של ארגון הטרור חמאס.

טל לב רם

האיחוד האירופי: מגנים את פעולות חמאס שמשתמש בבתי חולים כמגן אנושי

סוכנויות הידיעות

ארגון הבריאות העולמי: שיפא לא מתפקד כבר כבית חולים

מארגון הבריאות העולמי WHO נמסר כי ביה"ח שיפא ברצועת עזה חדל מלתפקד, וכי מספר החולים ההרוגים עולה. 

רויטרס

הותר לפרסום: לוחם וקצין בעוצבת הקומנדו, איתי שהם ויששכר נתן, נפלו בקרב ברצועה

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם:

- רס״ן יששכר נתן (Isachar Natan), בן 28, מקרית מלאכי, קצין לוחם בעוצבת הקומנדו, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

מעריב אונליין
תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון צילום: דובר צה"ל
עובדות חשובות


  • בעקבות ירי מטחי טילים לישראל, עמותת נט״ל מתגברת את קו הסיוע: 1-800-363-363

  • משרד החינוך פותח חדר מצב מיוחד ומעמיד קו סיוע רגשי לתלמידים, להורים ולאנשי החינוך. מספר הטלפון של קו הסיוע: 6552*, שלוחה 5 עמותת ער"ן מתגברת את קווי המוקדים בטלפון ובאינטרנט. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 ובאתר ער"ן https://www.eran.org.il/ בצ'אט, וואטסאפ, פורום, מייל ומסרונים.
  • מוקד צה"ל למידע על חטופים, חיילים ואזרחים:  1229*


    משטרה - 100
    מגן דוד אדום -101
    מכבי אש - 102
    מוקד חברת חשמל - 103
    פיקוד העורף - 104 
    מוקד עירוני - 106\107
    מוקד זק"א - 1220
    מוקד איחוד הצלה - 1221