עדכונים חיים

חודש הירי לעוטף עזה; צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה בלבנון

לאחר סריקות של כוחות צה"ל במרחב חניתה שבגבול לבנון הוסר החשש לחדירה. לוחמי חטיבת הצנחנים פשטו על יעדי טרור בשכונת אל-אמל בח'אן יונס, מחבלים רבים חוסלו

חיילי צה"ל בגבול הצפון חיילי צה"ל בגבול הצפון (צילום: דובר צה"ל)

צה"ל תקף תשתיות טרור של חיזבאללה בשטח לבנון

טנקים של צה"ל תקפו בשעה האחרונה שתי תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב טיר חרפא ובמרחב עייתה א-שעב. לכל הפרטים

מעריב אונליין
צבי יחזקאלי צילום: ראובן קסטרו

לא רק חטופים: צבי יחזקאלי בטוח - זאת תהיה תמונת הניצחון הגדולה של ישראל | האזינו

ראש הדסק לענייני ערבים צבי יחזקאלי שוחח עם דוד ורטהיים ואראל סג"ל על המשך הלחימה בעזה. במהלך שיחתם, תיאר מה תכלול תמונת הניצחון של ישראל במלחמה | האזינו

103FM
הפגנת המשפחות במעבר כרם שלום צילום: בשי דרשן/TPS

המוחים חוסמים את כרם שלום: "העזתים בחרו בחמאס, לא יקבלו דבר מהממשלה"

מעבר כרם שלום נחסם על ידי עשרות מוחים שמבקשים למנוע כניסה של סיוע הומניטרי לתושבי הרצועה. "אנחנו דורשים שלממשלה יהיה עמוד שדרה ושלא יעבירו להם סיוע הומניטרי. רק ככה נקבל את החטופים בחזרה" - לכתבה מלאה.

מעריב אונליין

לראשונה זה ארבעה ימים: צבע אדום בעוטף עזה

מעריב אונליין
יחיא סינוואר צילום: רויטרס

לא סיוע ולא שחרור אסירים - סינוואר מעוניין בעסקה ומחפש דבר אחד בלבד

על רקע הדיווחים כי ארה"ב, מצרים וקטאר דוחפות את ישראל וחמאס להצטרף לתהליך דיפלומטי "משודרג", עדיין יש פערים גדולים בין הצדדים. מה רוצה ישראל, ומה מחפשים בחמאס? - לכתבה המלאה

103FM
כוחות צה"ל בח'אן יונס צילום: דובר צה"ל

צה"ל מרחיב את הלחימה בחאן יונס: מחבלים רבים חוסלו

לוחמי חטיבת הצנחנים שפועלים במרחב חאן יונס פשטו ביממה האחרונה על יעדי טרור בשכונת אל-אמל, חיסלו מחבלים רבים בירי צלפים והשמידו תשתיות טרור ואמצעי לחימה במרחב. מכלול האש החטיבתי זיהה ארבעה מחבלים חמושים נעים לעבר הלוחמים, והכווין כלי טיס של חיל האוויר שתקף וחיסל אותם.

בפעילות נוספת במרחב, מכלול האש של עוצבת הקומנדו זיהה שישה מחבלים נושאים מטול RPG סמוך ללוחמים במרחב, ובתגובה הכווין כלי טיס של חיל האוויר שחיסל אותם. לוחמי יחידת מגלן פשטו על מספר יעדי טרור וביניהם מפקדות צבאיות שם אותרו אמצעי לחימה רבים וחוסלו מחבלים בירי מטווח קרוב.

במרכז רצועת עזה, כחלק מפעילות לוחמי חטיבת יפתח, פשטו הכוחות על מספר מבנים צבאיים במרחב. במהלך אחת הפשיטות, פלוגת התצפית החטיבתית זיהתה מחבלים שהסתתרו במבנה צבאי במרחב וביצעו ירי לעבר הלוחמים. דקות ספורות לאחר מכן, מכלול האש החטיבתי הכיוון מסוק קרב של חיל האוויר שתקף וחיסל את המחבלים.

בצפון רצועת עזה, פעלו לוחמי צוות הקרב של חטיבה 5. הלוחמים חיסלו מספר מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב. 



טל לב רם

בתום סריקות: הוסר החשש לחדירת מחבלים בגליל המער

טל לב רם שקד שדה
כוחות צה"ל בגבול לבנון צילום: David Cohen/Flash90

חשד לחדירת מחבלים בגליל המערבי: כבישים נסגרו לתנועה

חשד לחדירת מחבלים באזור חניתה שבגליל המערבי. כבישים נסגרו לתנועה. כמו כן, תנועת אזרחים נאסרה באזורי היישובים: שלומי, אדמית-עראמשה, אכזיב ועבדון.

שקד שדה
הרס בעיר עזה צילום: AFP via Getty Images

ארה"ב מודאגת מאזור החיץ בעזה - וזה מספר המבנים שנהרסו בקרבת הגבול

ארצות הברית ממשיכה להבהיר לישראל כי היא מתנגדת לתכנית של יצירת אזור חיץ ברצועת עזה לאחר סיום המלחמה, פרויקט שעליו צה"ל פועל בשבועות האחרונים, כך דווח הבוקר (חמישי) ב"וול סטריט ג'ורנל". בכירים אמריקניים אמרו כי תפיסת השטחים תגביר את החששות אצל התושבים הפלסטינים שישראל מתכוונת לכבוש מחדש את המובלעת או חלק ממנה, ועל כן תקשה לשכנע את המדינות הערביות לסייע בבנייה מחדש של רצועת עזה.

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות
יחיא סינוואר צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מסתתר במנהרות? או ברח למצרים? תחקיר חושף: אלו המיקומים האפשריים בהם נמצא סינוואר

היכן מסתתר מנהיג חמאס ואדריכל המתקפה הרצחנית של ה-7 באוקטובר יחיא סנוואר? ארבעה חודשים לאחר הטבח, כוחות צה"ל מצאו לאחרונה כלובים בהם על פי ההערכות הוחזקו חטופים בעומק ח'אן יונס, מקום הולדתו של סינוואר ומרכז הפעילות הפוליטית של חמאס בדרום הרצועה, כך מסרו לרשת NBC גורמים רשמיים ישראלים. סינוואר ומנהיגים נוספים של חמאס מתחבאים בסמוך למקום הימצאותם של תאי הכליאה, "מוגנים" בזהירות בזכות החטופים ומחבלי חמאס מדרג נמוך. 

לכתבה המלאה

סוכנויות הידיעות

החות'ים: תקפנו ספינות מלחמה אמריקאיות ביום האדום

החות'ים בתימן הודיעו כי תקפו מספר ספינות מלחמה אמריקאיות עם טילים בליסטיים במפרץ עדן ובאב אל-מנדב. "ההתנגשות הובילה לפגיעה ישירה בספינת מלחמה אמריקאית ואילצה את שתי הספינות המסחריות לסגת ולחזור", אמר דובר הצבא החות'י יחיא סרעא בהצהרה.
 

רויטרס
ולדימיר פוטין ואבראהים ראיסי, נשיא איראן צילום: Sputnik/Alexandr Demyanchuk/Pool

במקרה של מלחמה משמעותית בצפון: זה מה שאיראן עלולה להפסיד

״לאנשי המשטר האיסלאמי באיראן יש שלוש מטרות קבועות. קודם כל, הם רוצים לשמר את המשטר המהפכני שלהם, להתפשט בכל רחבי המזרח התיכון ברוח המהפכה האיסלאמית - ומטרתם השלישית היא להילחם מלחמת השמדה נגד ארה״ב וישראל - המכונות על ידיהם כ-״השטן הגדול והשטן הקטן״. במלחמה הזו, אנו רואים שהמטרה השנייה שלהם להתפשט ברחבי המזרח התיכון נפגעת משמעותית ויכולתם פוחתת״, טוען אל״ם (מיל׳), רונן איציק.

לכתבה המלאה

שקד שדה

ארה"ב: "מודאגים מהפגיעה במתקן אונר"א בח'אן יונס"

דוברת המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, אדריאן ווטסון, מסרה כי הבית הלבן מודאג מאוד מהתקיפה במתקן אונר"א שבח'אן יונס. "נמשיך לאסוף מידע על התקרית", הוסיפה.
 

סוכנויות הידיעות