עם פרוץ המלחמה הנוכחית הציבה הממשלה שני יעדים - השבת החטופים ומיטוט שלטון חמאס. אראל סג"ל ודוד ורטהיים דנו על יעדי המלחמה ב־103fm עם צביקה יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים של 'חדשות 13', אשר פרש את משתנו בנושא ותיאר מה לדעתו תכלול תמונת הניצחון בתום המלחמה.

השלכות החלטת בית הדין בהאג על המלחמה | כל הפרטים לקראת ההחלטה הדרמטית
לאחר שנחשף על ידי גלנט: צה"ל תקף את שדה התעופה האיראני בלבנון | צפו בתיעוד

"הגעו למצב שהאמריקאים מציעים החזרת חטופים תמורת מדינה פלסטינית, הגעת לקרב 'עשית מה שעשית' עם חמאס. תחשוב שאני אומר לך עכשיו, 'הגעת לקרב הזה עם חמאס, תנו לנו פי ארבע מהמדינה שחמאס הייתה בה בעזה, תתרגלו לזה שחמאס יהיה קיים, ועוד כמה שנים יעשו לילדי ילדכם את מה שעשו לכם בבארי - פי ארבע', ואנחנו אמורים להגיד לזה כן", זעם יחזקאלי. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא הבהיר כי "אנחנו צריכים להבין מול מה אנחנו מתמודדים, והאמריקאים לא מבינים את זה. חמאס אומר לך 'בוא, אני אזרוק אותך לים', אבו מאזן אומר 'בוא, אני אהיה חבר שלך ואזרוק אותך אחר כך לים', כל העסקאות שלו זה עצם הקיום שלו".

עוד הודה יחזקאלי כי הוא מאותם אנשים הטוענים שמעטים הם החפים מפשע שמתגוררים ברצועת עזה. "האוכלוסייה הזו תומכת ועדיין מגבה את ארגון הטרור. להכריע זה שרצועת עזה לא תהיה מקום לגור בו, שתתחיל הגירה מרצון, ושום שלטון פלסטיני שהוא תומך ג'יהאד או מחנך לג'יהאד. עד שהשכונה שלנו לא תבין שהיה פה ניצחון אמיתי, מהדהד, כואב, עם הרבה שקט אחריו, לא תוכל להגיע לזה, כי אז אתה לא תישאר מדינה".

"אתה רוצה להיות נחמד לעולם, האירופים והאמריקנים מצידם שישחטו אותך", הוא תקף. "אכפת להם? ביידן נותן פה הפסקה לחמאס, הוא רוצה להקים רשות פלסטינית, אני לא מאמין לו שהוא רוצה לשמור עליי באסטרטגיה. תחשוב על לגיטימציה בין־לאומית, והסכין תתקרב אליך לבית. הם מספרים לעצמם את סיפור הפליטות, ואין מה לעשות. אני אהיה בדו קיום רק עם מי שיכיר בקיומי. אחרי שבעה באוקטובר אתה מדבר איתי על שתי מדינות? זה עניין של צדק. הם לא מכירים בצדק שלך, וכל עוד לא תכיר בזה אני לא חושב שזה דו קיום".

לסיום אמר יחזקאלי: "ברגע שתפסיק עם ההרתעה הם שוב יצמחו לך מתחת לאף, כי שם יש את תרבות הג'יהאד. ברור שכולם רוצים שננצח, זה גם זמן וגם אין לנו את תמונת הקרב. מי מתדלק יותר את התקשורת? זה כמויות די שוות. אתה שומע כל מיני דברים ומגבש לך תמונת קרב שנראית כרגע כמו דשדוש. אני בטוח שננצח".