עדכונים חיים

רק כ-49% מבעלי זכות ההצבעה ניצלו את זכותם: ירידה באחוזים בת"א

בצל המלחמה - הקלפיות בכל רחבי הארץ נפתחו, ומיליונים יוכלו לממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע בבחירות ל-197 עיריות ו-ל-45 מועצות אזוריות | עדכונים שוטפים - וכל מה שצריך לדעת

בחירות מקומיות 2024 בחירות מקומיות 2024 (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
פוסט נעוץ נעוץ

שידור חי ממרכז השליטה של הבחירות

מעריב אונליין

נכון לשעה 22:00 ולסגירת הקלפיות: כ-49% הצבעה

משה כהן

נכון לשעה 19:00: כ-41% הצבעה

מנתוני ההצבעה שדווחו עד כה, עולה כי נכון לשעה שבע בערב, הצביעו כ-2.9 מיליון בוחרים, שהם כ-41% מכלל בעלי זכות ההצבעה, לא כולל המצביעים במעטפות הכפולות. זאת לעומת כ-49% בבחירות הקודמות בשנת 2018.
אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר עד כה נרשמו ב:
סאג'ור – 80%
כפר מנדא – 78%
מועצה אזורית הגלבוע – 70%
בערים הגדולות בני ברק מובילה כרגע עם כ-51%
אשדוד – 39%
תל אביב-יפו – 35%
חיפה – 33%
באר שבע – 31%

מעריב אונליין

שיעור ההצבעה לרשויות המקומיות לשעה 17:00: 31.2% לעומת 40% בבחירות 2018

שיעור ההצבעה לרשויות המקומיות לשעה 17:00: 31.2% לעומת 40% בבחירות 2018.

מעריב אונליין

שיעור ההצבעה עד 15:00 - 26.6% לעומת 32% בבחירות הקודמות

מנתוני ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות שמדווחים למרכז השליטה של משרד הפנים, עולה כי נכון לשעה שלוש אחר הצהרים הצביעו מעל 1.8 מיליון בוחרים, שהם כ-26% מכלל בעלי זכות ההצבעה, לא כולל הלוחמים שהצביעו בקלפיות באזורי הלחימה, חיילים בבסיסים שוטרים ובעלי תפקידים שמצביעים במעטפות כפולות שייספרו רק החל מהלילה.
זאת לעומת 32.6% בבחירות הקודמות בשנת 2018.

אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר עד כה נרשמו ב:
במעיליא כ-56% 
ורכסים 50% 

אנה ברסקי
הבחירות לרשויות המקומיות בכלא צילום: שב"ס

אחוז הצבעה לבחירות לרשויות המקומיות בשירות בתי הסוהר עומד על 18%

אחוז הצבעה בכלל בתי הסוהר הפלילים נכון לשעה 11:00 עומד על 18% (1,815 אסירים) אשר ממשו את זכותם הדמוקרטית. יתר על כן, הצביעו 272 אנשי סגל שב״ס בקלפיות בבתי הסוהר הפלילים.  שירות בתי הסוהר פתח 61 קלפיות בבתי הסוהר הפלילים בשלוש המחוזות - צפון, מרכז ודרום, כאשר 10,177 אסירים פלילים בעלי זכות הצבעה.

אלון חכמון
הבחירות לרשויות המקומיות צילום: אבשלום ששוני

הבחירות המקומיות: כ-3.9% מבעלי זכות הבחירה הצביעו עד כה

כ-3.9% מבעלי זכות הבחירה כבר הצביעו בבחירות לרשויות המקומיות, זאת בהשוואה ל-5.3% מהבוחרים שהצביעו עד לשעה 10:00 בבחירות 2018. 

מנתוני ההצבעה בבחירות לרשויות המקומיות שמדווחים למרכז השליטה של משרד הפנים, עולה כי בשלוש השעות הראשונות מאז פתיחת הקלפיות ברחבי הארץ,  הצביעו  274,575 תושבים שהם כ-3.9% מבעלי זכות הבחירה, בהשוואה ל-5.3% בבחירות 2018. אחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר עד כה נרשמו בירכא (13%), מגדל (11.3%), ג'ת (11.2%), רכסים (10.7%), נוף הגליל (10.1%) וכסיפה (10%). 

אלון חכמון
רוביק דנילוביץ' צילום: דוברות

המאבק היצרי באשדוד והקרב בתוך הליכוד בקריית גת: כל מה שצריך לדעת על הבחירות בדרום

בזמן שתושבי הדרום עדיין מנסים להתאושש מהמלחמה, הבחירות לרשויות המקומיות יצאו לדרך. רוביק דנילוביץ' הוא מתמודד יחיד בבאר־שבע וכנראה ידלג מעל המשוכה הזו בקלילות לקראת קדנציה נוספת. במקביל, הקרב הנשי על ראשות העיר ירוחם והמרוץ המשושה באשקלון - לכתבה המלאה.

פלד ארבלי
יצחק הרצוג, מיכל הרצוג צילום: מעיין טואף/לע״מ

הנשיא הרצוג: "קורא לאזרחי ישראל- צאו להצביע ולהשפיע"

נשיא המדינה יצחק הרצוג הצביע בבחירות לרשויות המקומיות בירושלים. "מילאנו את חובתנו והצבענו", אמר, "השלטון המקומי משפיע על חיינו בצורה דרמטית מאוד, ולכן, אם אנחנו רוצים להשפיע על הכיוון של חיינו הכי נכון לצאת ולהצביע" - לכתבה המלאה

אנה ברסקי

עימות בין מצביעים לרון קובי בטבריה

עימות נרשם בין ראש עיריית טבריה לשעבר, רון קובי, לבין מצביעים בעיר לאחר שהגיע להצביע בבית ספר בעיר - לכתבה המלאה.

מעריב אונליין

חשד: תושב בית שמש הציע כסף לאזרחים בתמורה להצבעה

בחקירה על פי החשד כי החשוד הציע לבוחר מסויים תשלום של 200 ש"ח אם יצביע בעד מועמד מסויים. במקרה נוסף עפ״י החשד, החשוד הציע 100 ש"ח תמורת כל תעודת זהות - לכתבה המלאה.

אלון חכמון
אורנה ברביבאי מצביעה בבחירות לרשות המקומיות צילום: אלעד גוטמן

המועמדת לראשות עיריית ת"א אורנה ברביבאי הגיעה להצביע בקלפי

המועמדת לראשות עיריית תל אביב-יפו, האלופה (במיל) אורנה ברביבאי הגיעה הבוקר יחד עם משה בן זוגה להצביע בקלפי. ברביבאי אמרה: "אירועי ה-7 באוקטובר כואבים לכולנו, ובתוך כל זה קבעה ממשלת ישראל שיהיו היום בחירות . זה מעיד על חוזקה של הדמוקרטיה שלנו שעברה שנה מאוד מאתגרת. אני בטוחה שתושבי ת"א-יפו  יתחילו היום את השינוי אחרי 25 שנה ויתנו הזדמנות למנהיגות שבאה עם אנרגיה חדשה, עם תפיסות חדשות, עם ריענון לעיר הזו. אני באה לשרת את התושבים, יש לי מוטיבציה מאוד גדולה להביא את יכולות הניהול שלי - גם כאלופה במטה הכללי, גם כשרת הכלכלה והתעשייה. אני משוכנעת שיחד עם חצי מיליון תושבי העיר הזאת נעשה היום היסטוריה".

אנה ברסקי

ראש העיר תל אביב רון חולדאי הגיע לקלפי על מנת להצביע

רון חולדאי מצביע בבחירות המקומיות (צילום: אבשלום ששוני)רון חולדאי מצביע בבחירות המקומיות (צילום: אבשלום ששוני)

מעריב אונליין

התשובה בקלפי: הפתק שנשים ישפיע דרמטית על חמש השנים הבאות במדינה | דעה

על רקע המלחמה המתמשכת בדרום ובצפון, החדשות הקשות על חללים שנפלו בקרבות וסוגיית החטופים, יתקיימו היום (שלישי) הבחירות לרשויות המקומיות, לאחר דחייה של ארבעה חודשים. בשל העובדה שהבחירות הללו נדחקו לשולי החדשות, החשש הוא מאחוזי הצבעה נמוכים במיוחד. בשנים האחרונות עלה משקלו של השלטון המקומי גם בסוגיות הביטחון האישי. במלחמה עלה לסדר היום המיגון במוסדות חינוך, שהיה חסר בערים רבות, כמו גם שירותים שאינם ניתנים בחינם והתושבים משלמים עבורם ממיטב כספם בארנונה, שיחסית אינה זולה.

לטור המלא

משה כהן

שר הפנים משה ארבל הצביע בקלפי במתנ״ס י״ד הבנים בפ״ת:

שר הפנים משה ארבל הצביע היום בקלפי במתנ״ס י״ד הבנים בפ״ת. השר ארבל אמר: "הבחירות לרשויות המקומיות משפיעות על חיי האזרחים לא פחות מהבחירות לכנסת. אני קורא לאזרחי ישראל לממש את זכותם לצאת ולהצביע. אנחנו נעמוד יחד עם משטרת ישראל על טוהר הבחירות בכל רחבי הארץ".

השר משה ארבל מצביע בבחירות המקומיות (צילום: ללא)השר משה ארבל מצביע בבחירות המקומיות (צילום: ללא)

אנה ברסקי

למה זכאי מי שעובד ביום השבתון? שאלות ותשובות לקראת הבחירות המקומיות

יום השבתון בבחירות לרשויות המקומיות שמתקיים היום (שלישי) צפוי לעלות למשק כ-3 מיליארד שקל. כך מעריכים באיגוד לשכות המסחר ובהתאחדות התעשיינים. אורכו של יום השבתון הוא כשעות פתיחת הקלפיות: משבע בבוקר עד 22 בערב. בעזרת עו"ד שירן הורוביץ ממשרד עורכי הדין ויינברגר ברטנטל ושות' הכנו מדריך שאלות תשובות לזכויות העובדים ביום הזה.

לכתבה המלאה

מעריב אונליין