מכה קשה לנהגים בתל אביב: זה הסכום שתשלמו בקרוב על חניה

העירייה עדכנה את מדיניות החנייה בעיר, זאת בעקבות החבות שהטילה המדינה על רשויות מקומיות, במסגרת חוק ההסדרים של 2021

משה כהן צילום: מעריב אונליין
מגרש חניה
מגרש חניה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

עוד נקבע, כי לתושבים בעלי תו חניה, שחונים מחוץ לאזור החניה שלהם תינתן ההנחה המרבית שחוק ההסדרים מתיר לתת לתושבים - 30% מתעריף מבקר, והם ישלמו 8.70 שקל במקום 12.40 שקל לשעה במרכז העיר ו-4.90 שקל במקום 7 שקל מחוץ למרכז העיר. כמו כן, מספר אזורי החניה בעיר יוכפל. נכון להיום קיימים שבעה אזורי חניה (חמישה אזורים ושני תתי אזורים) ואלה ישונו ל-14 אזורים. המשמעות היא, שלכל תו יהיו 13 אזורים בהם החנייה בכחול לבן תהיה בתשלום.

עוד הוחלט, כי מספר תווי החניה לכל משק בית בתל אביב-יפו יוגבל לשניים והחל בינואר 2025 תיגבה אגרה שנתית מתחדשת של 500 שקל על כל תו חניה שני. בנוסף, בחניוני אחוזות החוף – תעריפי החניה יעלו ב-25%, כך שמחיר שעתי למבקרים יעמוד על 20 שקל במקום 16 שקל ומחיר יומי למבקרים יעמוד על 30 שקל במקום 24 שקל. שעת הכניסה החד-פעמית לחניונים אלה כחניוני לילה תידחה משעה 16:00 לשעה 18:00. עם זאת, שיעור ההנחה לתושבי העיר בחניוני אחוזות החוף (75%) יישאר ללא שינוי, כך שהעלייה בתעריף החניה השעתי עבור תושבי תל אביב-יפו תהיה בסכום של שקל בלבד, ובתעריף החניה היומי 1.5 שקל.

תל אביב הייתה העיר הראשונה שהכפילה את מחיר החנייה בכחול-לבן במרכז העיר לכ-12 שקל לשעה ולאחרונה גם עיריית רמת גן הכפילה את סכום החנייה בכחול-לבן לתושבי חוץ. גם עיריית ירושלים הודיעה על כוונה להכפיל את התעריף בכחול-לבן לתושבי חוץ.

"בתל אביב-יפו משאב החניה מצוי במחסור יחסית לביקושים, ואין מספיק מקום ברחובות כדי לאפשר מתן חנייה בחינם וללא הגבלה לכלל התושבים והמבקרים. לפיכך, הופך חיפוש החניה למסע מפרך עבור הנהג ומזהם עבור שאר משתמשי הדרך. החובה שהטיל עלינו חוק ההסדרים מהווה הזדמנות לתמחור ריאלי יותר לחניית רכב פרטי, ובדרך ישתפר המצאי וזמינות החניה לתושב באזור מגוריו על ידי הקטנת הביקושים באמצעות קביעת מחיר יותר ראלי למשאב שמצוי במחסור", הסבירה סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התנועה והחנייה, מיטל להבי.

תגיות:
עיריית תל אביב
/
חניה בתל אביב
/
חניה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף