בעוד מדברים על שיקום העוטף, תושבי האזור נאלצים להתמודד עם קווים שמתבטלים ללא הודעה מוקדמת, שעות פעילות שלטענתם לא מאפשרות לצאת לעבודה וללימודים, וחיבור לא מיטבי בין היישובים למרכזים האזוריים שאינו נותן מענה הולם לצורכי התושבים ולגידול המשמעותי באוכלוסייה.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית עומדים בקשר רציף עם כלל הגורמים הרלוונטיים ובכללם משרד הביטחון, רכבת ישראל, מנהלת תקומה ועוד לצורך קידום התחבורה הציבורית ביישובי הנגב המערבי. במסגרת העבודה המשותפת הוקצו תקציבים ייעודיים לתחבורה הציבורית בעוטף, בוצעו תיגבורים בתחבורה הציבורית, הועמדו פתרונות חלופיים ופתרונות ביניים והכל במטרה לשמור על שגרת תחבורה ציבורית גם בימים מורכבים אלו.
משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית פועלים לאורך החודשים האחרונים באופן שוטף ואינטנסיבי במטרה לספק פתרונות תחבורה יעילים לכלל התושבים ובפרט לתושבי יישובי עוטף עזה, בתקופת מלחמת חרבות ברזל והאילוצים השונים שהגיעו בעקבותיה.
יצוין, כי במסגרת רפורמת צדק תחבורתי זכו תושבי הנגב להטבות משמעותיות בתחבורה הציבורית, ובמסגרת הפעימה השניה שתכנס לתוקף בשבועות הקרובים, יתרחב מעגל הזכאים בדרום, כמו גם בשאר רחבי הארץ, מהוזלות בתחבורה הציבורית שיביאו לחיסכון של עד אלפי שקלים בשנה בהוצאות התחבורה הציבורית של כל משפחה. מדובר בהנחות של 50 אחוזים לתושבי הפריפריה הגיאוגרפית, הנחות משמעותיות של עשרות אחוזים לצעירים ואנשים עם מוגבלויות, ונסיעה חינם לאזרחים ותיקים מגיל 67 ואילך.
במסגרת תקציב 2025 שסוכם בין משרד התחבורה ומשרד האוצר, הצליחה השרה רגב להשיג תקציב של 250 מיליון שקלים לתוספות שירות של תחבורה ציבורית בכל הארץ ובכללם גם באיזור הנגב. מדובר בין השאר בתוספת של אוטובוסים, תדירויות, וקווים חדשים שישפרו את התחבורה הציבורית באופן משמעותי".