בדואר צופים כי המערכת החדשה תאפשר טיפול מהיר ומדויק יותר בקליטה, מיון ומסירה של חבילות, תוך צמצום הצורך במגע ידני ושיפור משמעותי ביעילות התהליך. זאת כאשר המערכת תותאם ותוטמע בדואר על ידי חברת בויימר (Beumer) הגרמנית.
בדואר מציינים כי כאשר יושלם הפרויקט, המערכת תהיה מסוגלת למיין היקפים עצומים של עד 350,000 חבילות ביום, ובכך להגיע לפוטנציאל קליטה ומיון של מעל 100 מיליון פריטים בשנה.
דוד לרון, מנכ"ל דואר ישראל, התייחס למהלך המשמעותי ואמר: "דואר ישראל היא חברת השילוח המובילה בישראל, ובהתאם לכך אנו מחויבים להיות תמיד בחזית הטכנולוגיה והשירות, עם יכולת לעמוד בהיקפי פעילות הולכים וגדלים. ההשקעות שביצענו בשנים האחרונות בשירות ובאוטומציה, בהיקפים של מאות מיליוני שקלים, הן הבטחה ללקוחות שלנו שאנחנו משקיעים קודם כל בהם וביכולת שלנו להעניק להם שירות מצוין ומתקדם".
עוד אמר לרון: "בשנים האחרונות התמקדנו בהבראת הדואר ובמעבר לתפיסה של שוק תחרותי שבו החדשנות והלקוח נמצאים במרכז. כעת, עם אלפי העובדים המסורים של הדואר ולאחר שהחברה הופרטה ופועלת כגוף עסקי מוביל, יש לנו את המשאבים ואת הגב העסקי להטמעה ולהשלמה של השינויים והשדרוגים הנדרשים עבור הלקוחות ועבור הצמיחה של החברה".
על פי נתוני הדואר, היקף הסחר המקוון בישראל ממשיך לצמוח, עם גידול מתמשך בהזמנות של ישראלים מאתרים בינלאומיים ומקומיים. לדוגמה, רק בשנת 2024 הגיעו לישראל יותר מ-75 מיליון פריטי סחר מקוון בייבוא אישי, כלומר, חבילות שהוזמנו על ידי ישראלים מאתרי הקניות בחו"ל. זאת כאשר כ-70% מהחבילות הללו הגיעו מאתרים סיניים ובראשם עלי אקספרס, כאשר יתר החבילות נשלחו מאירופה וארה"ב.