עשרות משאית יורדות מהכביש: בשורה גדולה לנהגים

רכבת ישראל חידשה מסוף מטענים בבית שמש לאחר 30 שנה. כל רכבת מחליפה 70 משאיות, מפחיתה זיהום ועומס בכבישים. המהלך חלק מתכנית להרחבת הובלת מטענים ברכבת ברחבי המדינה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
פקקים
פקקים | צילום: אבשלום ששוני
2
גלריה

רכבת ישראל חידשה את פעילות מסוף המטענים בבית שמש לאחר שלושה עשורים של השבתה. המסוף, הממוקם סמוך לתחנת הרכבת, מאפשר העברת מטענים מגוונים, לרבות חומרי בנייה, סלילי פלדה, ומחצבים.

הפרויקט מבוסס על תכנית משרדית להגברת יעילות שינוע מטענים. כל רכבת מטען מחליפה כ-70 משאיות, מה שעשוי להפחית עומס תחבורתי ולצמצם זיהום סביבתי. בחודש האחרון עברו במסוף כ-15 רכבות, המובילות חומרים למפעלים ואתרי בנייה באזור. המהלך כולל חיבור נמלי הים התיכון לרשת המסילות הארצית, במטרה לשפר תשתיות תחבורה. המשמעות היא שינוי הדרגתי באופן הובלת סחורות בישראל, תוך בחינת היתרונות הכלכליים והלוגיסטיים.

מסוף מטענים בבית שמש
מסוף מטענים בבית שמש | צילום: דוברות המשטרה

משרד התחבורה מתכנן השקעה של 55 מיליארד שקלים בפיתוח תשתיות רכבת, עם דגש על הרחבת רשת הובלת המטענים. המטרה היא הקמת מסופי מטען באזורים אסטרטגיים, תוך מעבר הדרגתי מהובלה כבישית למסילתית. האתגר המרכזי טמון ביצירת מודל כלכלי כדאי לחברות מסחריות, תוך הוכחת היתרונות בהובלה מסילתית. מנהלי רכבת ישראל רואים במהלך זה צעד משמעותי בשדרוג תשתיות התחבורה במדינה.

תגיות:
פקקי תנועה
/
רכבת
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף