נציגת משרד התחבורה הזכירה בדיון כי לצד העלאות התעריפים, יינתנו הנחות לאוכלוסיות חלשות, בהם הנחות לתושבי שכונות במעמד סוציו-אקונומי נמוך ונסיעה חינם לאזרחים ותיקים מגיל 67 - ולא מגיל 75 כפי שהיה עד כה.
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ דוד ביטן: "העלאת המחירים הזאת נוצרה כדי לסגור גרעונות בתקציב המדינה. יש תהליך אוטומטי שתעריף עולה, אבל אתם החלטתם להעלות את המחיר מעבר לתעריף האוטומטי. מה שעשיתם פה זה מס לכל דבר וענין. זה לא ראוי. אתם מסכימים איתי שהעלאה של 33% היא מאד חריגה".
ביטן הוסיף: "כעסתי מאד על שרת התחבורה שהסכימה לדבר כזה. או שמקצצים מתקציב משרד התחבורה, או שדואגים לתקצב אותו. לא ראיתי שעשיתם את זה למשרד הביטחון או למשרד לביטחון לאומי. זה קונץ שמי שמשלם עליו זה אזרחי המדינה. וזה שיש הנחות לוותיקים – זה לא קשור."
היו"ר ביטן יצא נגד מנגנון ההעלאה באמצעות צו ממשלתי והציע שצווים מסוג זה יהיו חייבים לעבור בוועדת הכלכלה או הכספים: "לא יהיה יותר צו שלא מאושר בכנסת ונגיש גם בקשה לביטול ההעלאה של 33%. מה שעשיתם זה הפרת אמונים לציבור". היו"ר ביטן דרש ממשרדי האוצר והתחבורה תשובה תוך שבוע ואמר בתוקף: "לא תהיה העלאה פעמיים – באפריל וביוני".