לקראת פסח, נפתח לתנועה מקטע משמעותי במסגרת פרוייקט שדרוג כביש 90, באורך של 19 ק"מ מנחל שיטה לקטורה לכיוון דרום. משתמשי הדרך הנוסעים לאילת ייסעו במקטע החדש בכביש דו-מסלולי עם מפרדה קשיחה לאורכו.
בחברת נתיבי ישראל ציינו, כי פתיחת המקטע תאפשר למשתמשי הדרך לכיוון דרום, מאזור שיטה ועד אילת נסיעה רציפה לאורך 72 ק"מ בכביש דו-מסלולי (שיטרה-קטורה-אילת), שכן מדרום לקטורה כבר קיימים שני מסלולים. לאחרונה אף הושלמו מקטעי עקיפה לאורך 60 ק"מ מנחל פארן (ק"מ 112) ועד ק"מ 170, לאורך שלושה ק"מ לכל כיוון, כולל הסדרת מפרדה קשיחה במקטעי העקיפה, הסדרת תאורה וכן 20 מצלמות חדשו לבקרת התנועה.
בנתיבי ישראל הבהירו, כי בכיוון הנגדי מקטורה לשיטה – צפונה, עדיין נמשכות העבודות על המפרדה הקשיחה והכביש הדו-מסלולי במקטע זה ייפתח בעוד כמה שבועות לתנועה מלאה. עד אז, יסעו משתמשי הדרך בנתיב הימני בלבד, כאשר הנתיב השמאלי ייפתח בהדרגה, ככל שתושלמנה העבודות. "אנו משקיעים תקציב ענק בכביש הערבה, בכדי להציל חיים ולהפוך את הכביש הה לבטוח. פתיחת המקטע החדש לפני חג הפסח מהווה בשורה אמיתית לנהגים", ציינה שרת התחבורה מירי רגב.
מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ, הסביר כי פרוייקט כביש 90 מהווה את אחד מהצירים המרכזיים והחשובים בישראל. "נמשיך לפעול להרחבת הכביש במקטעים נוספים. זה לא רק פרוייקט תשתיתי, זו הצלת חיים", הוא הדגיש.
בנתיבי ישראל הודיעו, כי במקביל החלו ההכנות להרחבת מקטעים נוספים בכביש 90 כחלק מתוכנית כוללת שאמורה להביא לצמצום תאונות הדרכים והפיכת הכביש לבטוח ונוח יותר.
בשטח כבר נראות עבודו להעתקת תשתיות של מקורו וחברת החשמל, במסגרת פרוייקט הרחבת כביש 90 במקטע מנחל שיטה לצומת מנוחה, במפגש הכבישים 90 ו-13, לאורך 19 ק"מ. הפרוייקט כולל את הרחבת הכביש במקטע הזה לדו מסלולי דו נתיבי, רם מפרדה קשיחה וביצוע שול רחב של שלוש המטרים, שאמור לתרום משמעותית להפחתת תאונות הדרכים הקטלניות במקטע זה.
בנוסף, יוקמו שני גשים חדשים מעל נחל חיון וכן יבוצע פיתוח נופי המותאים סביבת כביש העברה. בנתיבי ישראל הודיעו עוד, כי תוסדר דרך שירות בטיחותית לתחנת תדלוק ומתחם תיירות מתוכננים באזור פונדק ה-101.