האם לא מצופה מטכנאי שנשלח על מנת לאבחן תקלה במזגן שאכן יאבחן אותה?! מדובר במזגן שאיננו מתוצרת הארץ, ותלוי כבר שנים בחדר השינה בביתנו. בעת הרכישה הוא היה בין המזגנים היקרים בשוק, ונרכש במחשבה שהוא יתבקש לעבוד שעות רבות. נראה לנו הגיוני להשקיע בו.
לאחרונה הפסיק המזגן לחמם, הפסיק גם לקרר, והסתפק בפליטת אוויר תוך מצמוץ אורות בלתי פוסק. התקשרנו לשירות של החברה. קודם כל התבקשנו לצלם במשך דקה ולא פחות את מצמוץ האורות האמור, ולשלוח להם את הסרטון בליווי צילום של המדבקה שבצד המזגן לצורך אימות הדגם.
הסרטנו, צילמנו, שלחנו, ואז התקשרו ואמרו לנו שישלחו אלינו טכנאי לצורך אבחון בלבד. עבור ביקור הטכנאי יהיה עלינו לשלם 400 שקלים. כאמור, מטרת הביקור היא אבחון התקלה. לפי האבחון יידעו במפעל מה טיב התקלה ואז ישלחו לנו הצעת מחיר ובאם נסכים לה, יגיע טכנאי אחר ואז נשלם עבור החלקים והעבודה.
אכן, הגיע המאבחן. אדיב ונחמד, יש לציין. בדק את המזגן ואת המנוע, התייעץ ארוכות בטלפונים עם רב־טכנאי, שוב צילם את המזגן הממצמץ ואת התווית הדבוקה עליו ואז פסק: או כרטיס אלקטרוני או מדחס. את הצעת המחיר נקבל מהמשרד.
למחרת הגיעה הצעת המחיר. אם מדובר בכרטיס אלקטרוני - העלות היא 1,200 שקל. אם הבעיה במדחס - 6,020 שקל. ואני שואל: מדוע לא היה הטכנאי יכול להגיע לפחות עם כרטיס אלקטרוני או כל ציוד רלוונטי לאבחון בהתאם לדגם ולמידע המדויק שנמסר לחברה לפני בואו?
מבחינתי ההבדל בין עלות הכרטיס לעלות המדחס משמעותי לגבי ההחלטה אם לתקן או לרכוש מזגן חדש. נראה לי שהגעתי למסקנה ברורה שעדיף לי לרכוש מזגן מתוצרת הארץ, עם שירות מקצועי וממוקד, כמו כל שאר המזגנים התלויים בביתנו. המזגן היפני ימצא את מקומו במחסן הגרוטאות.