בין היתר, היא מאפשרת פיתוח של מסוף תזקיקים חדש, המהווה שלב חשוב לסגירת בז"ן ולפיתוח עתידי של מפרץ חיפה. התוכנית גם כוללת אפשרות למסופים ומבנים ימיים נוספים.
"ההחלטה לקדם את התוכנית מהווה צעד משמעותי לא רק בפיתוח התשתיות נמל חיפה, אלא גם בחיזוק הכלכלה הלאומית ושיפור איכות החיים בעיר ובאזור", ציין יו"ר הוועדה, נתן אלנתן. "מדובר בתוכנית שנועדה להסדיר את פעילות הנמל".
הוועדה גם החליטה לקדם את התוכנית להרחבת מתקן ההתפלה באשקלון ולהעבירה להערות הציבור. מדובר בפרויקט ביוזמת רשות המים, שנועד להכפיל את כושר הייצור של המתקן מ-120 מיליון מטרים מעוקבים בשנה ל-220 מיליון מ"ק בשנה.
הוועדה הבהירה, כי במהלך התכנון נבחנו היבטים סביבתיים רבים, בהם שמירה על אזור אקולוגי, תיאומים עם חברת קצא"א שיקולי ביטחון לאומי ותשתיות קיימות באזור. "התוכנית תספק מענה לצרכים ההולכים וגדלים של תושבי הדרום והמדינה כולה, תוך שימור מקורו טבעיים ויישום פתרונות סביבתיים מתקדמים", ציין עוד אלנתן.
מנכ"ל חברת נמלי ישראל, פנחס צרויה אמר: "לרווחת תושבי חיפה, אנחנו גאים להנגיש מתחם ירוק חדש בלב אזור המפרץ. שיתוף הפעולה הפורה עם עיריית חיפה הוא שמאפשר מימוש יוזמות סביבתיות וחברתיות מסוג זה. הקמת הפארק מבטאת את המחויבות שלנו לשילוב אחראי בין פעילות נמלית לבין קידום איכות החיים, שמירה על הטבע וחיזוק הקשר בין הנמלים, הקהילה והסביבה. יחד אנו פועלים לפיתוח מרחבים ירוקים, לחיזוק הקשר בין העיר לים ולנחל ולקידום רווחת התושבים. הסדרת שטחי הנמל תאפשר לנמל חיפה להמשיך לספק שירותים מתקדמים תוך עמידה בסטנדרטים תכנוניים וסביבתיים עדכניים – ולחברת נמלי ישראל להוביל את הנמלים לעידן חדש של חדשנות וקיימות".