רשות הרישוי הארצית במנהל התכנון, אישרה את ביצוע העבודות המקדימות להקמת תחנת הרכבת "החאן", שתמוקם בסמיכות לתחנה ההיסטורית, כחלק מהארכת קו הרכבת המהיר לירושלים. העבודות, אשר יחלו לאחר החגים, יכללו קידוח פירי תחנה, כלונסאות דיפון ועבודות הכנה לקראת כרייה תת-קרקעית.
הקו החדש, באורך של כ-5.5 ק"מ, יוארך מהתחנה הנוכחית (יצחק נבון) ויכלול שתי תחנות תת קרקעיות חדשות – תחנת החאן ותחנה נוספת בצומת "האיקסים" (רחוב יפו ורחוב שטראוס).
המערך החדש אמור לשפר משמעותית את הנגישות התחבורתית בירושלים, לאפשר פיזור נוסעים נוח יותר, לחבר בין מוקדי תעסוקה ומסחר ולהתחבר לרכבת הקלה (הקווים האדום והכחול) ולרכבל העתידי המתוכנן לעיר העתיקה.
על פי התחזיות, בשנת 2040, יבוצעו כ-300 מיליון נסיעות בשנה. הארכת הקו תאפשר תדירות של עד 13 רכבות בשעה, לעומת המצב כיום, בו התדירות המקסימלית היא שש רכבות בלבד.
עם זאת, הדבר גם תלוי ביישום מלא של פרויקט המסילה הרביעית בנתיבי איילון בגוש דן, שאמורה לאפשר את הגדלת תדירות הרכבות היוצאות ליעדים השונים, בהם ירושלים.