תופעה שהולכת ומתרחבת באילת מעוררת את זעמם של תושבי העיר: נוסעים בדרכם לסיני משאירים את הרכבים הפרטיים שלהם בתוך שכונות מגורים בעיר, ומשם ממשיכים בנסיעה במוניות עד למעבר הגבול טאבה. מדובר במטרד יומיומי שפוגע באיכות חייהם של תושבי העיר שלטענתם יוצר מצוקת חניה חריפה ומשרת קומץ נהגי מוניות שמרוויחים סכומי כסף גבוהים מהתופעה על חשבון התושבים והעיר.
נהגי מוניות אילתים מחכים בכיכר ליד הגבול, מחנים שם את הרכבים ומתחילים לשכנע אנשים לשלם להם על חניה מסודרת יותר ובפועל לוקחים את הנהג אחרי שהוריד המשפחה במעבר, נוסעים איתו לשכונה בעיר ומסיעים אותו בחזרה לגבול. במקום לקחת את הרכב שלהם לחניה ציבורית בתשלום שמיועדת לנוסעים לסיני.
עוד מוסיף,"בכיכר הזאת נוצרה בעיה עם נהגי מוניות ונהגי דרייברים. הם מפעילים לחץ על אנשים לחנות בחניות מסודרות אחרות, בתמורה לתשלום ושמירה על הרכבים. הם גובים לכל רכב בסביבות 400–600 שקלים, לא כולל הנסיעה עצמה, ולוקחים עוד ארבעה נוסעים - כמעט אלפיים שקלים".
עוד המשיך "העירייה לא מטפלת בבעיה ומשאירה את המצב כפי שהוא. כתוצאה מכך, נהגי מוניות ודרייברים חאפרים מנצלים את המצב, וזה גורם לבעיות בתוך השכונות שלנו, בעיקר מבחינת תפיסת חנייה. העירייה חייבת לעשות את עבודתה - לצבוע את המדרכות בכחול-לבן, להציב שלטים של איסור חנייה ודברים דומים".
כפי שנזכר בעבר, כבר בשנת 2022, בעקבות העומסים במעבר הגבול לסיני ובתוך אילת עצמה, הרחיבה העירייה את איסור חניית הלילה לאורך כל רצועת החוף הדרומי, כולל רחובות העפר. המהלך נועד לשמור מקומות חניה זמינים לתושבים, לנופשים ולמבקרי החופים. באותה עת העמידה העירייה לרשות הנוסעים לסיני חניון לטווח ארוך ללא תשלום בשטח הצפוני של שדה התעופה הישן. בהמשך, החל מהראשון באוגוסט, הוחלט לגבות תשלום בסך 25 שקלים ליום.