מהדו"ח עולה כי למרות שקיים תרחיש ייחוס ממשלתי המתאר פגיעה נרחבת בנפש וברכוש, ההיערכות בפועל לוקה בחסר - הן מבחינת תיאום בין הגופים השונים והן ברמת הביצוע בשטח. לפי הדו"ח, נרשמת בעיה מתמשכת של פיצול סמכויות וריבוי גורמים - ממשרדי ממשלה ויחידות סמך ועד רשויות מקומיות וארגוני הצלה - ללא גוף אחד הנושא באחריות כוללת לניהול המענה בעורף.
רשות החירום הלאומית מוגדרת כגוף מטה בלבד, נטול סמכויות ביצוע ותקציבים ייעודיים, והיקף תקציבה וכוח האדם שלה צומצם משמעותית בשנים האחרונות. גם פיקוד העורף, המהווה גורם מנחה לרשויות המקומיות, פועל לפי חוק משנת 1951 שאינו כולל סמכות מפורשת לטיפול באירועים אזרחיים שאינם ביטחוניים.
נציין גם כי חיפה, העיר שלמודת מלחמות, שחוותה יותר ממערכה אחת בשטחה, מתאמנת בדיוק לרגע הזה. יחידת החילוץ העירונית מקיימת תרגילים קבועים, מתנדבים עוברים הכשרות, והעיר מתרגלת איך לא לחכות לעזרה מבחוץ.