השינוי ייושם בהדרגה, כאשר כבר בחודש הבא יהפוך כל מרכז-מערב העיר לאזור מוגבל במהירות של 30 קמ”ש. האזור המדובר משתרע בין הרחובות אבן גבירול במזרח להרברט סמואל במערב, ובין נחל הירקון בצפון לדרך יפו בדרום.
לדברי חולדאי: “המהירות הורגת - ולכן אנו ממשיכים לפעול בנחישות לשיפור הבטיחות בדרכים, בין היתר על ידי תיעדוף הולכי רגל, רוכבים ותחבורה ציבורית. במהלך השנה הבאה נרחיב לכל רחבי תל אביב-יפו, למעט הצירים הראשיים, ובכך נהפוך לעיר העברית הראשונה שמיישמת מדיניות מתקדמת, הנהוגה בערים מובילות ברחבי אירופה".
ערים מתקדמות רבות בעולם, ביניהן פריז, אמסטרדם, מדריד, מינכן, וינה ולונדון, כבר מיישמות מדיניות דומה, שהוכיחה את יעילותה בהפחתת מספר הנפגעים בתאונות דרכים.
לפי העירייה, השינוי יתרום לשיפור איכות החיים העירונית על ידי צמצום רעש התחבורה וזיהום האוויר, יהפוך את המרחב לאטרקטיבי יותר להולכי רגל ורוכבי אופניים, ויעודד תחבורה מקיימת. כמו כן, הוא יאפשר לרוכבי אופניים ואופנועים להשתלב בבטחה בתנועה על הכביש, מה שיצמצם את הרכיבה הבלתי חוקית על המדרכות.