בהצהרה נאמר: "פסגת אגם לוצרן התקיימה באווירה חיובית ובונה. הושגה התקדמות מעודדת, לרבות הקמת מנגנון שיאפשר המשך שיחות טכניות. בהמשך למזכר ההבנות, הסכימו הצדדים על הקמת ועדה עליונה שתפקח פוליטית על הליך התיווך. ראשי צוותי המשא ומתן ידווחו באופן קבוע לוועדה העליונה ויובילו קבוצות עבודה בנושאי גרעין, סנקציות, וכן קבוצת פיקוח ויישוב מחלוקות, כדי להבטיח את יישומו היעיל של מזכר ההבנות ובנושאים נוספים".
כמו כן, הסכימו הצדדים על הקמת חמ"ל למניעת הסלמה (De-Confliction Cell) בין הצדדים ובשיתוף הרפובליקה הלבנונית, אשר יופעל בסיוע המדינות המתווכות, במטרה להבטיח את קיום הפסקת הפעולות הצבאיות בלבנון בהתאם למזכר ההבנות. השיחות הטכניות יימשכו במהלך יתרת השבוע באתר הנופש בירגנשטוק ויעסקו בכלל הנושאים שעל הפרק.
לסיום, הבטיחו המדינות המתווכות שהן "ימשיכו לעשות כל שביכולתן כדי להבטיח שהמשא ומתן יתנהל באווירה חיובית ובונה, במטרה להגיע להסכם סופי". הן הביעו את הערכתן לארצות הברית ולרפובליקה האסלאמית של איראן "על מחויבותן המתמשכת לדיפלומטיה ולפתרון הסכסוך בדרכי שלום. המדינות המתווכות מבקשות גם להביע את תודתן למדינות הידידותיות והאחיות על תמיכתן המתמשכת ותרומתן החשובה להמשך המשא ומתן".