מנכ"ל הביטוח הלאומי על תלונות הציבור: "מעיד על האמון שרוחשים לנו"

הגוף הציבורי נקבע כשיאן התלונות בדוח מבקר המדינה. התלונות הרבות ביותר שנמצאו מוצדקות: נגד דואר ישראל, עיריית ב"ש ורשות השידור

יובל בגנו צילום: באדיבות המצולם
פרופ' שלמה מור יוסף
פרופ' שלמה מור יוסף | צילום: רן מלמד

בדוח נמסר כי התלונות הרבות ביותר שנמצאו מוצדקות היו נגד דואר ישראל, עיריית באר שבע ורשות השידור. חברי הכנסת שהגישו הכי הרבה תלונות לנציבות היו ח"כ אמנון כהן, ח"כ איתן כבל וח"כ עדי קול. התלונות שהיו מקושרות למבצע "צוק איתן" היו ברובן תלונות על מקלטים שלא ניתן להשתמש בהם בבתים משותפים, חלקם משום שהפכו למחסנים. אזרחים נוספים התלוננו על אזעקות שאינן נשמעות היטב במהלך המבצע הצבאי.

תלונות רבות עלו גם נגד רשות המסים, כשהתלונה השכיחה ביותר קשורה לחיוב יתר במסים על מוצרים מיובאים. בעקבות ריבוי התלונות בנושא זה פנה מנהל הנציבות למנהל רשות המסים בנושא, וזה גיבש מדיניות מקלה בעניין. נגד רשות המסים התלוננו רבים על עיקולים שהתבצעו מבלי שהחייבים קיבלו התראות על כך. בעיקר משום שמשלוח ההתראות נעשה לכתובת שאינה מעודכנת.

בנושא של חושפי שחיתויות, נציב תלונות הציבור בדק 50 תלונות בשנת 2014. תלונה אחת בלבד מביניהן נמצאה מוצדקת - זו של עובד הקריה למחקר גרעיני (הקמ"ג) שפנה לנציבות בספטמבר 2011 בבקשה לקבל צו הגנה מפני התנכלות של הממונים עליו לאחר שמסר מידע לנציבות על שחיתות ביחידתו. בקמ"ג טענו כי כלל לא ידעו שהמתלונן מסר מידע למבקר. עם זאת, הבירור העלה כי המתלונן זכאי לכאורה לצו הגנה.

תגיות:
הביטוח הלאומי
/
דוח נציב תלונות הציבור
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף