חלומות מנופצים: הכסף נמסר לסוכנות הליהוק, האודישנים לא הגיעו

קבוצה של קטינים והוריהם הגישה תביעה ייצוגית בסך 14 מיליון שקל נגד חברת מחפשי הכשרונות סמארט קאסט בנימוק של הטעיית צרכנים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
לקוחות מאוכזבים של סוכנויות ליהוק שונות, בהן סמארט קאסט, ליד משרדי החברה בת"א
לקוחות מאוכזבים של סוכנויות ליהוק שונות, בהן סמארט קאסט, ליד משרדי החברה בת"א | צילום: אבשלום ששוני
5
גלריה

חתמתם בסוכנות סמארט קאסט העוסקת בליהוק לאודישנים להפקות שונות, ואתם סבורים כי לא קיבלתם תמורה לכספכם? יש לכם סיכוי לפיצוי. תביעה ייצוגית בסך 14 מיליון שקל בטענה להטעיית צרכנים הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד הסוכנות התל אביבית, והיא מתבססת על חוק הגנת הצרכן הקובע בין היתר כי "לא ייעשה דבר העלול להטעות צרכן בכל עניין מהותי בעסקה".


לדברי האם, הסוכנת של סמארט קאסט החתימה אותה על מה שנראה לה תחילה כדף הפרטים האישיים של הילדות, ומה שהתברר לה מאוחר יותר כחוזה שאינו ניתן לשינוי. בכתב התביעה נטען כי בהסכם לא צוינה עלות האודישן וגם לא צוין כי יש בכלל עלות שכזו, אלא רק שיש דמי ביטול, כשדרישת התשלום עבור האודישן הייתה בעל פה. "כמה שעות לאחר חתימת החוזה התחרטתי והחלטתי שאני רוצה לבטלו, אולם הסוכנת שהחתימה אותי הבהירה כי אפסיד 50% מהסכום", הוסיפה האם, שאף הגישה לפני כחודשיים תלונה במשטרה נגד החברה.


יצוין כי מאוחר יותר שלח  ג' מכתב ליו"ר ועדת הכנסת לזכויות הילד, חברת הכנסת ד״ר יפעת שאשא־ביטון (כולנו) וסיפר לה על השתלשלות הפרשה. ח"כ שאשא־ביטון מסרה ל"מעריב־השבוע" כי היא תקיים דיון בנושא בתחילת מושב הכנסת הקרוב. "ברצוני הן לברר את הסוגיה והן לבחון חקיקה שתאסור על חברות מסחריות לפנות באופן ישיר לקטינים באמצעות הרשתות החברתיות", הוסיפה ח"כ שאשא־ביטון, "הגיעו אלי פניות רבות מילדים ומהורים בנושא זה, והתרשמתי שמדובר כאן בניצול תמימותם של הילדים".



מחברת סמארט קאסט נמסר בתגובה: "מקריאה ראשונית של כתב התביעה עולה שמדובר בתביעה שאין לה כל בסיס משפטי. גם העובדות המתוארות בכתב התביעה אינן נכונות".

תגיות:
דוגמניות
/
מרמה והפרת אמונים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף