דורשים פיצוי: בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת החשמל על סך 240 מיליון ש"ח

תושבת כפר סבא מבקשת להכיר בנזקים שנגרמו בשל מזג האוויר הסוער שהביא לניתוקים בחשמל: "העיכוב בתיקון התקלות נבע מסכסוך פנימי שהחברה לא טרחה ליישב"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
עובד של חברת החשמל
עובד של חברת החשמל | צילום: פלאש 90
2
גלריה

לבית המשפט המחוזי בלוד, הוגשה הבוקר (שלישי) בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת החשמל, בשל העיכוב הממושך בתיקון הנזקים שנגרמו ממזג האוויר הסוער השבוע.

הבקשה הוגשה על ידי עורכי הדין דן אשכנזי ומשה און, בשם לאה מילר, תושבת כפר סבא. מילר טוענת כי מאז שעות הבוקר של של יום ראשון ועד לשעות הצהריים של יום שני ביתה היה מנותק מחשמל.

לדבריה, עקב כך נגרמת לה אי נוחות רב. מצרכי המזון במקרר התקלקלו, לא היה באפשרותה להשתמש במכשירי חשמל והיא נאלצה לשהות בבית חשוך.

את הפיצוי הראוי העריכה מילר ב-1,000 שקלים ובחישוב של עשרות אלפי בתים שנותקו מחשמל דורשת התביעה הייצוגית פיצוי בסך של 240 מיליון ש"ח.

כתב התביעה מתבסס על הטענה כי בין הלקוחות לחברת החשמל מתקיימים יחסים של יחסי צרכן-עוסק. לדברי עורכי הדין, הפסקות החשמל נגרמו בשל סופות חזקות ולתובעת אין טענה נגד חברת החשמל בעניין זה.

עם זאת, מהתביעה עולה הטענה כי "חברת החשמל לא טרחה ליישב סכסוך עם העובדים ולא טרחה לדאוג כי סכסוך זה לא יפגע בלקוחותיה. עקב כך נגרם האיחור הגדול בתיקון הנזקים ובהחזרת אספקת החשמל לתקנה".

עוד הוסיפו עורכי הדין כי "אין מדובר בסכסוך שנולד ערב הפסקות החשמל אלא זהו סכסוך מתמשך, שהמשיבה היתה ערה לו, ערה לנזקים שעלולים להיגרם ממנו, וחובתה היתה לפתור אותו בטרם התרחשו".


מחברת החשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל טרם קיבלה את התביעה. עם קבלתה תלמד את הנושא ותגיב בהתאם".

בתצהיר מוזכר הקוד האתי של חברת החשמל תחת הכותרת " זמינות, אמינות ואיכות" שלטענת המבקשים לתבוע, אינו ממוש בפועל. מילר חתומה על התצהיר בו נכתב: "אני נמנית עם ציבור צרכנים רחב אשר נפגע בעקבות התנהלות המשיבה. ענייני אינו עומד בודד בחלל".

תגיות:
חברת החשמל
/
תביעה ייצוגית
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף