מה עומד מאחורי הרצון להאריך או לקצר מהדורת החדשות?

על רקע הוויכוח הסוער על הארכת המהדורה המרכזית: כיצד מצליחה מדורת השבט בישראל לשמר מעמדה גם בעידן של אינסוף מידע, שזורם משלל ערוצים, לאורך כל היממה

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
יונית לוי
יונית לוי | צילום: פלאש 90

החלטתה של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לדחות את בקשת ערוץ 10 להארכת מהדורת החדשות מעבר לשעה קוממה לא מעט גורמים באמצעי התקשורת בימים האחרונים. היא גם עוררה ויכוח בין מי שטוענים כי מדובר בפגיעה בחופש הביטוי ובין מי שגורסים כי הארכת המהדורה פירושה פגיעה בצופים.

בערוץ 10 אומנם הוחלט לעתור לבג”ץ נגד ההחלטה, אך הסוגיה שעלתה לכותרות מעלה את השאלות: מה עומד מאחורי הרצון להאריך או לקצר את המהדורה? ומדוע בעידן שבו החדשות זורמות במגוון ערוצים לאורך כל היום, מהדורת החדשות עדיין זוכה למעמד רם כל כך?

מול השיקולים הפוליטיים והכלכליים שאולי עומדים מאחורי הרצון להאריך את המהדורה עומד הציבור, שלא בהכרח מודע אליהם. “הציבור לא יודע מה מתרחש מאחורי הקלעים, לא יודע שיש חברת חדשות ולא בקי בז’אנרים השונים של התוכניות”, אומר פרופ’ וימן. “אולי הציבור מרגיש שהמהדורה ארוכה, אבל הוא לא יודע מה הוא מפסיד, ואילו תוכניות הוא היה אמור לקבל במקום החדשות. זה התפקיד של הרשות השנייה: לשרת את האינטרס של הציבור”.

תגיות:
ערוץ 10
/
טלוויזיה
/
חדשות ערוץ 2
/
חדשות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף