בעקבות התאונה: במשרד להגנת הסביבה שוקלים לאסור על הרכבת להוביל חומרים מסוכנים

מתחקיר ראשוני עולה חשש כי ברכבת מפרים את תנאי היתר הרעלים שבידיהם, דבר המהווה עבירה לכאורה על הוראות חוק החומרים המסוכנים. מנכ"ל הרכבת יזומן לשימוע

תאונת רכבת המשא בדימונה
תאונת רכבת המשא בדימונה | צילום: כבאות והצלה מחוז דרום

מתחקיר ראשוני של האירוע שנערך במשרד, נמצא כי רכבת משא שמטה בסמוך לתחנת הרכבת בדימונה מספר קרונות. רכבת משא נוספת, אשר הובילה מטען של חומר מסוכן מסוג ברום התנגשה בקרונות הרכבת הראשונה. כתוצאה מעוצמת ההתנגשות נשמטו שני איזוטנקרים שהכילו ברום ממסילת הברזל וכמות של כ-6.5 טון חומר מסוכן מסוג ברום דלפה לסביבה.

לטענת המשרד להגנת הסביבה, נסיבות האירוע מצביעות, כי קיים חשש כי חל כשל באישור נתיב נסיעת הרעלים, לרבות נקודות העצירה המתואמות - בין רכבת המטען לרכבת מטען הברום, ועל כן עולה חשש כי ברכבת ישראל מפרים את תנאי היתר הרעלים שבידיהם, דבר המהווה עבירה לכאורה על הוראות חוק החומרים המסוכנים.

עוד אמרו במשרד, כי ניטור החומרים באוויר שנערך בשטח הצביע על זיהום אוויר חזק של חומר מסוכן מסוג ברום בסביבה שמהווה הפרה על חוק "אוויר נקי".

בעקבות זאת, שוקלים במשרד להגנת הסביבה לבטל את היתר הרעלים של רכבת ישראל שמשמעו איסור על הובלת חומרים מסוכנים עד אשר ינקטו הצעדים הנדרשים למניעת מקרים דומים. כמו כן, ישקול המשרד את המשך פעילות האכיפה נגד רכבת ישראל ומנהליה, לרבות פתיחה בחקירה פלילית.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "אנו תמהים על הודעת המשרד להגנת הסביבה עוד טרם הושלמו הבדיקות הרלוונטיות ברכבת ובמשרד התחבורה".

תגיות:
רכבת ישראל
/
תאונה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף