בצילום יופיע מספר הרישוי של הרכב, תאריך ושעת הצילום, מקום הנת"צ שבו נסע הרכב המצולם. הצילום על פי התקנות אף יוכל לשמש ראייה קבילה בכל הליך משפטי. ועדת הכלכלה גם אישרה את העלאת הקנס על נסיעה בנת"צ, ל-500 שקלים, במקום 250 שקלים כיום, שיוטל על ידי הרשות המקומית, בגין שימוש שלא כדין בנת"צים. בצעד תקדימי, הקנס ישולם לקופת הרשות המקומית שבתחומיה התבצעה העבירה ולא לקופת המדינה כפי שקיים היום.
מספר עיריות כבר החלו להיערך ליישום התקנות החדשות ויחלו להכשיר בקרוב פקחים עירוניים לאכיפת נתיבי התחבורה הציבורית, באמצעות מצלמות האכיפה. עיריית תל אביב, היא הראשונה שתחל ליישם אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית באמצעות מצלמות אכיפה אוטומטיות.
מתן אפשרות לפקחים עירוניים לאכוף עבירות בנתיבי תחבורה ציבורית מבוצע במסגרת מגה תכנית של משרד התחבורה להקמת מאות קילומטרים של נת"צים בעשרים ערים מרכזיות בגוש דן והסביבה. התכנית נועדה ליצור רשת מטרופוליטנית של תחבורה ציבורית הנותנת העדפה לתחבורה הציבורית, תוך שמירה על רציפות של נת"צים בין ערי המטרופולין. העלות הכוללת של התכנית נאמדת ביותר משלושה מיליארד שקלים.
לפני כשלושה חודשים חתם משרד התחבורה על הסכם עם שש רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב (בת ים, חולון, רמלה, לוד והוד השרון), להקמת רשת של נתיבי תחבורה ציבורית בתחומם. בימים אלה נמצאות הערים לקראת סיום התכנון המוקדם להקמת הנת"צים ובתחילת השנה הבאה יוחל בהקמתם.
השבוע הצטרפה גם כפר סבא לפרויקט, במטרה לשפר את רמת השירות של התחבורה הציבורית ולקצר את זמני הנסיעה של האוטובוסים, במטרופולין גוש דן. במהלך השבועות הקרובים צפויה להתחיל הפעימה השנייה של הפרויקט במסגרתו צפויות להצטרף גם רעננה, הרצליה ותל אביב, ולאחריהם עוד ערים נוספות במטרופולין תל אביב.