"על פי תזכיר הדו"ח, הליקויים נדרשו לתיקון באופן מיידי והתרעתי בפני המעסיק. האחריות היא על המנופאי במקרה של אירוע בטיחות. הובטח כי למחרת יגיעו טכנאים לתיקון המנוף וסירבתי לעלות על המנוף בטרם יתוקנו הליקויים. מנהל הפרויקט דרש ממני לחזור לעבוד על המנוף", המשיך חמאיסה. משסירב לעבוד על המנוף שהוגדר תחת ליקויים, פוטר מהמשך העבודה תחת האחריות של 'דניה סיבוס'.
מחברת 'דניה סיבוס' נמסר היום בתגובה לאסון: "במהלך ביצוע עבודות ההקמה של חניון 'הברזל' ברמת החייל בתל אביב קרסו חלקים מהחניון. נכון למועד זה, החברה בוחנת את הסיבות לקריסה וכן את תוצאותיה והשלכותיה. ברגעים אלה 'דניה סיבוס' ו'אפריקה ישראל נכסים' מפנות את כל מאמציהן על מנת לתת מענה מהיר בשטח ומתמקדות בטיפול לנפגעי אירוע חמור זה".
קודם לכן התראיין לתוכנית רס"ן אייל רכניץ, מחטיבת החילוץ של פיקוד העורף וסיפר על פעולות החילוץ. "האתר שאנו נמצאים הוא מאוד בעייתי, אתר עמוס בחול, הצלחנו ליצור קשר עם שניים מהלכודים. בקומה מינוס ארבע נוצר איתם קשר ראשוני. לא ניתן להשתמש בכל הציוד המכני ההנדסי, כל תזוזה קטנה יכולה למעוך איברי אדם. אנו מבצעים חילוץ כירורגי".
"בקריסה הראשונית כל התקרות וכל הרצפות קרסו לתוך התחתית. ערימות החול הן עצומות, יש הרבה מאוד עבודה פיזית ועבודה בידיים. יש לנו כ-150 איש ביחידה, שמחלקים ביניהם את עבודת החילוץ. אין לנו מידע לגבי הנמצאים מתחת להריסות. לפיקוד העורף יש אמצעים אלקטרונים מתקדמים ואנו יודעים לזהות תנודות בקרקע, לבצע איכון טלפוני ויש לנו מכשיר שיודע לעבור דרך קירות. מאמץ האיתור הוא אחד החלקים העיקריים במאמצי החילוץ", סיפר.