הרוג רביעי אותר בזירת החניון שקרס ברמת החייל

כוחות החילוץ בזירה איתרו את גופת הנעדר שזהותו טרם נקבעה, חמישה ימים לאחר הארוע הקשה. ממשיכים החיפושים אחר שני הנעדרים הנותרים

עבודות החילוץ בחניון שקרס
עבודות החילוץ בחניון שקרס | צילום: יהודה משי זהב זק"א

במעמקי ההריסות עדיין מצויים שני נעדרים ייתכן שאחד מהם גם יאותר בשעות הקרובות ועבודות החפירה נמשכות. בכך עלה מניין ההרוגים לארבעה. ההערכות הן שבמהלך סוף השבוע יימשכו עבודות הפינוי שמתמקדת בקומה התת קרקעית האחרונה, מינוס 4. העבודות שם מורכבות יותר מכיוון שישנם גושי בטון ושברי בטון ויש צורך בניסורם ובהוצאתם באמצעות כלים הנדסיים וטרקטורים, זאת בניגוד לימים הראשונים כאשר עיקר החפירות היו באדמה שהייתה מעל החניון.

בינתיים גם היום נמשכו שיבושי התנועה באזור והכניסה לחלק מרחוב הברזל ורחוב הנחושת לא התאפשרה, אבל מכיוון שמדובר ביום שישי בו מרבית משרדי ההיי טק לא עובדים, ישנם פחות עומסים ומי שנפגעים הם בעיקר בעלי העסקי ובתי הקפה.

בין המוזמנים לדיון נמצא גם רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת דניה סיבוס, שבנתה את החניון. ח"כ אחמד טיבי, ממובילי המאבק נגד תאונות העבודה, פנה לגינזבורג ואמר: "שמעתי אותך מתראיין והרגשתי מאוד לא נוח. אני מציע לך להיות יותר צנוע כאשר אתה מדבר למחרת מוות ואסון כבד כזה באתר עבודה שאתה אחראי עליו. מציע לך לקחת יועץ תקשורת ובצדק כי התדמית שלך בשפל".

בין המוזמנים לדיון נמצא גם רונן גינזבורג, מנכ"ל חברת דניה סיבוס, שבנתה את החניון. ח"כ אחמד טיבי, ממובילי המאבק נגד תאונות העבודה, פנה לגינזבורג ואמר: "שמעתי אותך מתראיין והרגשתי מאוד לא נוח. אני מציע לך להיות יותר צנוע כאשר אתה מדבר למחרת מוות ואסון כבד כזה באתר עבודה שאתה אחראי עליו. מציע לך לקחת יועץ תקשורת ובצדק כי התדמית שלך בשפל".

גינזבורג אמר כי חברת דניה סיבוס חרטה בשנים האחרונות את תחום הבטיחות כדי שכל העובדים יחזרו הביתה לביתם. "יש לנו 12 ממוני בטיחות שכירים ב-60 אתרים ברחבי הארץ, שחתומים על אתרים בהם הם עובדים מול משרד העבודה". הוא התייחס לציטוט שפורסם בשמו לפני מספר שנים, לפיו החברה לקחה אדריכל שינהל את הפרויקט ברמת החייל על מנת לחסוך עלויות, שעל פי חוק, המתכנן הראשי בכל פרויקט בארץ הוא אדריכל והוא לוקח בעלי מקצוע, ביניהם מהנדס קונסטרוקציה. "כל מנהלי הפרויקטים בדניה סיבוס הוא מהנדסים מוסמכים הם אחראיים לביצוע השלד ולעתים אחראי גם על הביקורת".

עוד אמר גינזבורג, כי לאחר האסון הוחלט בחברה לעצור את העבודה בכל האתרים, על מנת לבדוק אם הם תקינים להמשך העבודה ולהעביר לעובדים הדרכה. על כך אמר לו יו"ר הוועדה אלאלוף, כי "כדאי לעשות את הבדיקות הללו כי כרגע נראה שהאחריות היא עליך". גינזבורג ענה לו כי "ביקשנו חוות דעת נוספת לגבי הפרויקטים שתוכננו אצלנו".

תגיות:
קריסת חניון ברמת החייל
/
חילוץ נעדרים
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף