ההקדמה אמורה גם לחסוך למשרדי התחבורה והביטחון מיליוני שקלים, לנוכח ביטול הצורך בהסעות מיוחדות לחיילים לבסיסים בצפון ובדרום הארץ וכן, בביטול השאטלים שהופעלו מאז תחילת העבודות בתחנות הרכבת בהגנה והרצליה, משם הוסעו מידי יום הנוסעים למרכז ולצפון תל אביב.
"הודות לעבודה מאומצת, מרוכזת, בלתי שגרתית ומקצועית, תשוב הרכבת לפעילות סדירה החל מיום ראשון בשעה 5.00 בבוקר", צויין בהודעה."סיימנו ממש ברגעים אלה מרכיבים חיוניים אחרונים בעבודות בתחנות תל אביב, שיאפשרו חידוש תנועת הרכבות. זהו שלב חשוב ונוסף לקראת פתיחת הרכבת המהירה לירושלים", ציין עוד מנכ"ל רכבת ישראל, בועז צפריר. "במאמץ ניהולי, טכני, מסירות מקצועית והתגברות על מכשולים בלתי צפויים, הוקדמה השלמת הביצוע של העבודות בתחנות תל אביב", הוסיפו ברכבת.
על פי נתוני הרכבת, במהלך ימי העבודות, השתמשו כמחצית מ-130 אלף הנוסעים היומיים בקווים שלא פעלו, בשירותי ההיסעים שניתנו ללא תשלום ובקווי האוטובוסים המתוגברים. הנוסעים סבלו יחסית פחות לעומת הנהגים שנתקעו מידי יום במשך זמן ממושך בפקקי תנועה ענקיים, בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחר הצהריים.
עם זאת, השבוע שחלף בו הושבתה תנועת הרכבות, אינו האחרון. צפריר כבר הבהיר שעל התוכנית, יהיה צורך בשתי השבתות נוספות של כשבוע, עד להפעלת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים, בשנת 2018. הפרוייקט הבא של העבודות המרוכזות מתוכנן לדצמבר. במקביל, יימשכו כמעט בכל סוף שבוע עבודות תשתית חיוניות.
לאחר סיום העבודות, שעלותן הכוללת (ביחד עם פרוייקט הקו המהיר לירושלים) מוערכת בלמעלה מ-20 מיליארדי שקלים - הנסיעה ברכבת בין תל אביב לירושלים תימשך 28 דקות בלבד.