לפי מנהלת האגף לחינוך יסודי במשרד החינוך אתי סאסי, מחקרים עדכניים בתחום רכישת השפה הכתובה מעלים כי האזנה לקריאה בקול היא מרכיב משמעותי בקידום הידע על השפה: "חוויית ההאזנה לקריאה של מבוגר משמעותי יוצרת תהליך למידה טבעי המשפיע ומרחיב את אוצר המילים, את ידע העולם ואת עולם החוויות של הילד. בעזרת התוכנית נוצרת הזדמנות נוספת להרחבת חוויית ההאזנה לספרות איכותית".
מנכ"לית קרן גרינספון ישראל ומנהלת תוכניות ספריית פיג'מה גלינה פרומן: "אנחנו מקווים שהרחבת התוכנית תעודד הורים להמשיך ולקרוא עם ילדיהם גם כאשר הילדים הופכים לקוראים עצמאיים, בשלב שבו לעתים נוצר פער בין הבנת הנקרא של הילד לבין הבנתו את העולם ואוצר המילים שלו".