במקביל לחשש הכבד בקרב אלה שהשתתפו בסקר מהחמרת הגודש בכבישי הארץ, עולה כי ישנה עלייה משמעותית בהיקף השימוש בכלי רכב פרטיים לעומת נטישת התחבורה הציבורית, ששירותיה נפגעו קשות במהלך המשבר. לפי הממצאים, 308 משיבים סיפרו כי טרם משבר הקורונה הם השתמשו יום־יום ברכבם על מנת להגיע למקום עבודתם וכעת, לאחר חזרת המשק לפעילות, מספר זה זינק ל־505 אנשים, כמעט מחצית מהנסקרים. מנגד, חלה ירידה חדה בשימוש היומי של הישראלים באוטובוסים ציבוריים: מ־538 לפני משבר הקורונה ל–432 משיבים בתקופת החזרה לשגרה.
נתון נוסף מגלה כי למרות העלייה בשימוש בכלי רכב פרטיים, הציבור מבקש לחזק את מערך התחבורה הציבורית. 51% תומכים בתמריצים מהממשלה למעסיקים שיעודדו נסיעה בתחבורה ציבורית בתקופה זו ו־57% היו נוטשים את השימוש ברכבם הפרטי לטובת תחבורה ציבורית, אם המעסיקים היו נותנים להם על כך תמריצים כספיים.
מנכ"לית "15 דקות", ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל, שמרית נוטמן, הוסיפה בשיחה עם "מעריב" כי ״לעבודה מהבית קיימים יתרונות רבים עבור העובדים, המעסיקים וגם עבור המשק והסביבה. בטווח הזמן המיידי, עבודה מהבית יכולה לסייע בהפחתת העומסים על הכבישים וביצירת תחליף להתניידות, בזמנים שבהם התחבורה הציבורית לא נמצאת בשיאה, או כלל אינה מתפקדת כמו במקרה הרכבת".