עו"ד ארבל התייחס לעבודתם של שופטי התעבורה כיום: "שופט תעבורה כיום רואה לכל היותר 40-50 תיקים. לא הייתי אומר שהשופטים הם רחמנים בני רחמנים, אבל צריך ביצים – ולא תמיד יש ביצים. כאשר אני פסלתי לצמיתות רישיון של נהגים, בית המשפט המחוזי התערב וביטל את הפסילה, ואני מדבר על שנת 1983. אז אמרתי שאם לאדם יש 150 הרשעות תנועה, אני לא רוצה לראות אותו בכביש. למשרד התחבורה ולמשרד הרישוי יש את הסמכות בתקנות להזמין נהג פרוע ומופרע ולשלול לו מנהלית את הרישיון – אני לא זוכר מתי נעשה שימוש בתקנה הזאת".
עוד הוסיף עו"ד ארבל ומתח ביקורת על שיטת הניקוד לנהגים: "שיטת הניקוד יצרה עומס בבתי המשפט. יש לי ספק גדול אם אותן הרצאות שעוברים הנהגים משיגות את המטרה שלהן. יכול להיות נהג שצבר עבירות על שימוש במכשיר סלולרי בזמן נהיגה – ואני לא מקל ראש בעבירות הללו – אבל עם 3 עבירות כאלה יש לו 24 נקודות, עוד עבירה אחת ויש לו 36 נקודות ו-3 חודשי פסילה, והנהג הוא נהג מקצועי. אני מרחם על נהגים כאלה. אותו נהג כופר באשמה, הולך לבית המשפט, ומעמיס על המערכת".
על תנאי העבודה של נהגי אוטובוס, אמר עו"ד ארבל: "כדי להתפרנס, אדם חייב לעיתים לעבוד שעות נוספות – והמשמעות של זה ברורה. כשאתה נוהג עייף, לך תדע מה יקרה".
סייע בהכנת הכתבה - ג'וני דב, 103FM