האם ניתן היה לזהות מראש את הבולען? בכיר בחברת ההנדסה הפועלת בת"א מסביר

ישראל דוד, מנכ"ל חברת ההנדסה שעורכת בדיקות בשטח עבור חברת עזריאלי, הסביר מדוע לא זיהו את הבולען מראש וטען: "בונים מאות פרויקטים בתל אביב, אין בולענים"

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
מרב מיכאלי על הבולען בתל אביב, ללא קרדיט | צילום:

בפתח דברי אמר דוד כי "הבולען נפער ביום שבת. ביום חמישי התחילו סימנים שלא קשורים לבולען, אלא סימנים של שינויים בזרימות מים באזור. לא היו סימנים לבולענים".

החסימות הבוקר בת''א
החסימות הבוקר בת''א | צילום: דוברות המשטרה

לדבריו, באזורים מסוימים בחפירת נצפו מים שמגיעים מכיוון נתיבי איילון: "הגיעו טפטופים של מים, ובדקו את זה. התחילו לעשות פעולות, נזילות כאלו קורות בכל האתרים, זה לא משהו חריג. כל העבודה היא תת קרקעית, אתה לא רואה אותה בעין. התחילו בפעולות כדי לפתור את הבעיה הזו, ובאיזשהו שלב כנראה שהיה שילוב של כל מיני דברים ונוצר הבולען הזה".

עוד הוא הוסיף כי לא היה ניתן לזהות את הבולען מראש: "בכל הפעילות התת-קרקעית בתל אביב יש מים ושואבים אותם. כל אזור ת"א נמצא בחפירות, וכשיש מים שואבים את המים. אנחנו נמצאים ליד הים התיכון, והמים נמצאים מאוד קרוב לפני הקרקע. בונים מאות פרויקטים בת"א מתחת למים ואין בולענים".

בולען בדרך השלום
בולען בדרך השלום | צילום: נתיבי איילון

בתוך כך, גם רפ"ק משה בללי, מפקד יחידת האכיפה שרון במשטרת התנועה, התייחס לנושא בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. כאשר נשאל האם הנסיעה בנתיבי איילון בטוחה, השיב: "סגרו אתמול את כל הכביש על מנת לשלול את הנושא של בולענים נוספים ולא עלתה אפשרות לבולענים נוספים כרגע. בוצעה בדיקה יסודית".

תגיות:
נתיבי איילון
/
בולען
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף